לתרומות לחץ כאן

לשון הרע בפרשיה ציבורית

שאלה:

שלום! מדי פעם לדאבוננו מתפוצצת איזו פרשה על רב כזה או אחר שמסעירה את הציבור, כגון שמתנהלת חקירה נגד רב פלוני בגין מעשים שהשתיקה יפה להם, וגם רב חשוב דיבר נגדו וקבע שאסור ללמוד ממנו הלכות וכיוצא בזה. השאלה היא האם יש היתר לשמוע פירוט על אותה פרשייה כאשר: א) הדבר נעשה לצורך סקרנות גרידא, ב) הדבר נעשה לצורך קל כגון לדעת לא להתקרב לפסיקותיו והדרכותיו של הרב. תודה!

תשובה:

שלום רב,

לא. אין היתר. זה לשון הרע גרידא. אבל אומר לך מעט יותר. אני יודע בדיוק לאיזה פרשיה אתה מכוון. ולאיזה "פסק" או "הוראה" אתה מכוון.

אודה על האמת, אני גם מכיר את הפרשיה הזו. נעשה כאן מעשה שלא ייעשה, וחבל שרק אתה זה ששואל אם מותר לדבר ולברר את הנושא הזה. ולא זה שהדליף במכוון לתקשורת את הסיפור, ניפח אותו כראוי לתקשורת שאוהבת סיפורים "עלומים" ואח"כ גם מפיץ מכתבים שיש בדיקה על אותו רוב בגין "מעשים שהשתיקה יפה להם" ואסור ללמוד מתורתו. דמגוגיה במיטבה! אני מניח שלתקשורת אין בלשים במושב שאנו מדברים עליו. מישהו הדליף, זה הרי ברור. החשבון גם לא מורכב למי יש אינטרס להדליף.. כל מי שמכיר את הסיפור מבין לבד שההדלפה הגיעה מכיוונו של צד מסוים שבוחש חזק בתמונה, ואח"כ עוד מפיצים מכתבים שאסור ללמוד מתורתו!

כפי שכבר פורסם, הוקם בי"ד שיבדוק את הנושא לעומקו. אני מניח שבסופו של דבר כל האנשים הרלוונטיים ידעו את המסקנות. אז מדוע למהר ולכתוב שאסור ללמוד מתורתו?! הרי הדבר עדיין בבדיקה? אין זה אלא שכנראה מי שכתב שאסור ללמוד מתורתו, לא משנה לו מה תהא תוצאת הבדיקה הוא כבר יודע את המסקנות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל