לתרומות לחץ כאן

לתבוע שכנים שהניחו מחסני כתר בחנייה המשותפת

שאלה:

שלום רב אני גר בבניין בעל 4 כניסות ויש בו כ20 חניות מקורות משותפות. [יש 28 דיירים בכל הבניין] יש חניות שעומדות ריקות בדרך כלל או שחונים שם שכנים שאינם מתושבי הבניין. שלוש שכנים שמו מחסנים של כתר וכדו' בחנייה. דבר זה גורם לחזות מכוערת של הבניין ומצטבר לכלוך מסביב למחסנים, והדבר מפריע לי. מחסן אחד תופס חניה שלמה ועוד ב' מחסנים אינם מפריעים לחנייה. במיוחד מעצבן אותי השכן השלישי ששם מחסן וזאת על אף שהיה לו חצר ענקית. חלק מהחצר הענקית הנ"ל הוא בנה בפנלית וצירף אותה לביתו ובשאר החצר שיש לו הוא לא שם את המחסן אלא שם זאת בחצר המשותפת. שאלתי האם מבחינה הלכתית מותר לי להלשין לעירייה. או לאיים עליו להלשין לעייריה. עוד שאלה האם מבחינה השקפתית ראוי שאוותר,[שאלה זו מפריעה לי מאד בכל תחומי החיים עד כמה עלי לוותר לבן אדם שעושה לי עוול מחוסר אכפתיות. (לא מדובר על אדם שיש לו 10 ילדים וצריך את המקום מדובר בזקן שגר עם פיליפיני והילדים שלו שלא אכפת להם כלום עושים מה שבא להם.) ] השכן שני השתלט על גג שלם ובנה מחסן ענק עבור העבודה של אשתו. וגם השכן הראשון שם מחסן בחנייה למרות שיש לו מרפסת בגודל של 18 מ"ר.

תשובה:

שלום וברכה,

מבלי להיכנס לעובי הקורה (צריך לשמוע את כל הפרטים משתי הצדדים). אך אסור להלשין לעירייה, אלא יש לפנות ולתבוע בבית דין. בעיקרון אין אפשרות להניח מחסן קבוע בחנייה משותפת, אלא אם כן חלקו השכנים ביניהם את הרכוש המשותף.

משאלתך נראה שהכאב שלך אינו שגוזלים אותך, אלא שהם מתנהגים בחוסר הוגנות, ומשתלטים בעוולה. ולכן כדאי שתדע שלעולם לא תצליח לחנך את העולם, ככל שתנסה אתה תצא יותר מתוסכל ועצבני. אילו הייתה לך תביעה על הגג שאתה רוצה את הגג, או רוצה את החנייה, יש סיבה לפנות לבית דין כדי למצות את זכויותיך. אבל כאשר התביעה היא כדי ליישר אותם שיתנהגו בצורה הוגנת, חבל לך לעבור אתה לא תצליח לחנך את העולם. עדיף שנשמור את המאמצים האלו כדי לחנך את עצמינו. והלוואי ונצליח!! אמן!!

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל