שאלה:
שלום. אשתי היתה בספק אם היא ספרה ספירת העומר בברכה במוצאי שבת האחרון. לאחר מכן מראשון ואילך היא נהגה בצורה הבאה. היא לא ספרה יותר בערבים אלא רק בבקרים שלמחרת בלי ברכה. כששמעתי זאת חשבתי אולי לכתחילה אין להשתמש באפשרות של ספירה ללא ברכה בבוקר. אלא רק אם שוכחים. בסופו של דבר איך תנהג מעכשיו? הסבירות שהיא כן ספרה בברכה במוצש.
תשובה:
שלום וברכה
למעשה היא לא נהגה כדין, היא יכלה לקיים את המצוה בערב עם ברכה, זו טעות ראשונה [כיון שהוא ספק ספקא, ספק קיימה וספק אין הימים תלויים זה בזה], טעות שניה, גם אם מספק סופרים בלי ברכה, למה ביום??? זמן המצוה הוא בלילה, אבל למעשה כמו כל אדם שספר ביום היא יכולה מכח הספק ספקא הזה גם כן להמשיך ולספור כדין בברכה כמבואר בשו"ע בסי' תפט.