לתרומות לחץ כאן

יש לי תינוק – מתי אוכל להתחתן לאחר גירושין?

שאלה:

שלום שמי עדן אני גרושה והתגרשתי בזמן שהיתי בהריון אמרו לי שאסור לי להתחתן שנתיים הרב שלי אמר שאסור שנה רוב אנשים שדיברתי איתם על זה אמרו לי לאחר 3 חודשים עבר כבר 9 חודשים מהגירושים והתינוק בן חצי שנה אני מאוד שומרת על עצמי ואני מפחדת להיכשל חלילה ואני רוצה להתחתן אני מוכנה לחכות כמה שצריך העיקר כדי לא לעבור על איסור מהתורה למרות שקשה לי מהרבה מבחינות.. השאלה מתי מותר לי להתחתן

תשובה:

שלום רב,

אני מאד מעריך את הרצון העמוק שלך שלא לעבור על הלכות פסוקות, למרות הקושי. אבל אכן אסור לאישה להינשא עד שימלאו לתינוק שנתיים ימים. האיסור הוא משום מינקת חברו. אמנם במידה שכבר הפסקת להניק יש שהקילו להינשא לאחר שנה וחצי (כפי שכבת כבר חלפו שנה וחצי מיום לידת הבן). וראה במקורות.

האיסור לגרושה להינשא בתוך שלשה חודשים נאמר לגבי כל גרושה כאשר היא רוצה להינשא לאחר, (אא"כ היא רוצה לשוב ולחזור לבעלה הראשון אז אינה צריכה להמתין כלל לא לגבי איסור הבחנה (שלשה חודשים) ולא לגבי איסור מינקת חברו).  

ובכל מקרה אירוסין ללא נישואין אפשר כבר להתחיל בתוך הזמן הנ"ל. 

מקורות:

איסור זה נזכר בשו"ע אבה"ע סי' יג, ושם ובפתחי תשובה הובאו תשובות הפוסקים בנושא, שיש שהקילו לאחר י"ח חודשים (שנה וחצי). לעיון נרחב בנושא ראה כאן.

לגבי אירוסין ראה שם סעי' א'. וכך גם לגבי איסור הבחנה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל