לתרומות לחץ כאן

שימוש בטוסטר לא טבול באמצעות נייר אפייה חוצץ

שאלה:

קניתי טוסטר חדש, ולהטבילו הנני חושש שלא יהרס, ונכון לעכשיו אין לי אפשרות לפרק את חלק השקע שלו ולהחזירו (גמר הכלי ביד ישראל) שאלתי היא ברגע שאני מניח עליו נייר אפיה, בו בזמן שהמאכל אינו נוגע כלל בעצם הכלי וכל כולו מונח בתוך הנייר אפיה. האם הדבר אפשרי , לכאורה למה לא?

תשובה:

שלום וברכה

ראשית יש לציין שלא מספיק לפרק את הבורג של התקע… צריך להיות מלאכת אומן בגוף הכלי, משהו שמצריך איזו שהיא מיומנות, ולא מלאכה קלה שכל ילד יכול לעשות. לעצם שאלתך, נייר אפייה לא יועיל כאן, כך היא דעת הגרש”ז אויערבך [הובא בס’ טבילת כלים עמ’ נה], שכלי שמשתמשים בו שלא בהפסק של כלי ממש אחר, אלא רק בהפסק ניילון או נייר אפייה וכדומה, חייב טבילה, והנייר בטל בעצם לטוסטר.

יום נעים ובהצלחה

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לגבי מעשה אומן יש לדון מה הגדר בזה. רוב האנשים לעולם לא יפתחו כלי חשמלי כאשר הוא יתקלקל, אלא יקראו לטכנאי על מנת שיפתח ויראה מהי סיבת הקלקול (וזה כמובן אם מדובר בכלי יקר, בכלים הרגילים והזולים, זורקים לפח מיד).

    לכל היותר, מה שאנשים רגילים לבצע בביתם (וגם זה שייך רק במי שיש לו חוש טכני ורגיל לתקן דברים בעצמו), זה להחליף תקע שהתקלקל, שזה רק חיבור של כמה חוטים, או לחזק בורג שהתרופף.

    לפיכך נראה שפתיחת המכשיר מכל הברגים שלו ופירוק המעטפת של המכשיר, יחשב למעשה אומן. ואין צריך גם לפרק את כל חלקי הפנים של המכשיר, לחלקים קטנים. וליתר בטחון אפשר לנתק את חוטי החשמל ולחבר בחזרה.

    ואחד המו"צים אמר שבצירוף דעת המקילים בכלי חשמלי (מטעם שהוא מחובר לקרקע או שאינו כלי סעודה), אפשר להקל בפירוק ברגים והחזרתם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל