לתרומות לחץ כאן

גלישה באינטרנט לא מסונן לצורך זיכוי הרבים

שאלה:

שלום הרב! רציתי להתייעץ ולשאול את הרב. ברוך ה' זכיתי להיות שותף בדף רציני של זיכוי הרבים בפייסבוק(יש בדף מעל 11000 אנשים שרואים את הדברים שאני מעלה שם)וגם יש כמה קבוצות בוואצפ של זיכוי הרבים,חלק מהדברי תורה שאני מעלה זה סירטונים מיוטיוב,שזה אומר מוריד סירטונים של דברי תורה מיוטיוב ומפרסם אצלי בדף הפייסבוק ובוואצפ. דבר ראשון רציתי לשאול האם הדבר מותר מבחינה הלכתית?(דבר ראשון הבנתי שבאתר של יוטיוב יש סעיף מפורש על כך שאסור להשתמש בשרת שלהם עם תוכנות כאלו(להוריד דברים מיוטיוב), האם בכל זאת מותר לי להוריד?) ואם כן מותר להוריד האם זה משנה אם קיבלתי היתר מבעל הסירטון להוריד ולהפיץ או שלא משנה?(חלק מהסירטונים שאני מפיץ יש לי הסכמה לפרסם ובחלק לא ביקשתי רשות) רציתי עוד לשאול,אני אברך בישיבה ואני משתדל ללמוד תורה כמה שאפשר,האם נכון להמשיך במה שאני עושה בפייסבוק ובוואצפ?או שכדאי להפסיק עם זה?(זה לוקח ממני כמה שעות בשבוע(לא על חשבון הישיבה)מצד אחד זה זיכוי הרבים גדול(לפחות ככה הבנתי),ואני יכול לפעמים להגיע גם לעשרות אלפי אנשים שיראו את הדברי תורה,ומצד שני זה לוקח לי כמה שעות בשבוע(באזור ה5 שעות בשבוע)של לימוד תורה. ועוד דבר לצערי באינטרנט צריך לשמור חזק על העיניים כדי לא להיכשל בעבירות,ולפעמים שאני מפרסם דברים אני צריך ממש לשמור על עיניי,האם עדיין נכון שאמשיך לפרסם דברי תורה או לא? ואם כן הרב אומר לי להמשיך בזה האם יש בזה זיכוי הרבים? מקווה ממש שהצלחתי להסביר את עצמי כמו שצריך. אשמח ממש לתשובה מפורטת מכבוד הרב ,בתודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

לדעתי יש לברוח מזה כמו מאש! צריך לדעת שהיצר הרע הוא מאוד חכם! הוא יודע שאם יבוא לבן תורה כמוך ויגיד לו לחלל שבת, אתה תזרוק אותו מכל המדרגות… לכן הוא בא אליך עם פטנטים אחרים, מכניס אותך לתוך הבוץ הכי טמא והכי משוקץ, ועוד נותן לך את התחושה שאתה עושה דבר נפלא… מקרב יהודים… ובכל פעם שאתה עוצם עיניים וחושב למה אתה עוצם [וכל שכן כשלא הצלחת לעצום בזמן…] הוא מחכך ידים בהנאה ואומר "הפלתי אותו"… גם העצימה היא רשע! גם בגלל מה שאתה מהרהר בשעה שאתה עוצם, וגם בגלל שאתה מביא את עצמך לידי נסיון, כדברי הגמרא הידועים לגבי מי שהולך על הנהר בשעה שהנשים כובסות ועוצם עיניו.

לכן תעזוב את זה כמה שיותר מהר ואל תחזיק בבית אינטרנט כזה שאפשר להכנס בו ליוטיוב, רק אינטרנט מסונן כהלכה.

בורא עולם לא מבקש מאיתנו לעזור לו להחזיר את הילדים שלו בתשובה על ידי חטא…

בהצלחה רבה בהמשך דרכך הרוחנית!

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אם תרצה תוכל לקבל סרטונים של שיעורי תורה (לא חסר ב"ה..) בכל מיני קבוצות ווטספ, או רשימות תפוצה, כך גם עם האינטרנט המסונן תוכל לזכות את הרבים…
    בהצלחה!

  2. וכי אם בדרך לשיעור תורה יש נשים לא צנועות, לא ילך הרב למסור שיעור תורה ולהציל נשמות? ק"ו שכאן זה שיעור שגדול פי 500 (!!!) משיעור רגיל.
    והרי הראיה *הראשונית* עצמה היא לא חטא, וכלשון המדרש רבה ויקרא (כג,יג) "הרואה דבר ערוה ואינו זן עיניו ממנה זוכה להקביל פני שכינה" – יש לשים לב שהאדם כבר 'ראה' את הערוה… אבל בגלל שהוא לא מכוון להנות (לזון) הוא מקבל שכר עצום. וכיוצ"ב מצינו בהרהורי עברה – השניה הראשונה של ההרהור אינה חטא, רק אם האדם ממשיך מרצונו להרהר.
    אז אם יודע בעצמו אינו חוטא כלל – ואם יש חטא אז מהר ינטוש דרך זו – למה זה לא יהיה מותר בדיעבד, הרי הצלת נשמות זו שעת דוחק ודאי…?
    ומצינו שהרב פיינשטיין התיר לאדם לעבוד לפרנסתו במקום שהיו שם בדרך נשים לא צנועות, והתנה זאת – רק אם זה לא גורם לאדם הרהורי עבידה.
    אשמח למענה, ברוכים תהיו

  3. מה שאדם יכול לראות ברחוב חיים שלמים הוא יכול לקבל באינטרנט יממה אחת, אין להכניס הביתה תועבה כזו זו עצת היצר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל