לתרומות לחץ כאן

שעות עבודה חסרות בגלוי ובהסכמת המעביד

שאלה:

שלום רב, במקום עבודתי עובדים בצורה "גלובאלית", המשכורת משולמת לפי חודש עבודה ולא לפי שעות עבודה כאשר מוגדר שעובד צריך לעבוד בערך 186 שעות חודשיות שהיא מכסת השעות של משרה מלאה. בשיחה הרשמית הראשונה שלי עם המנהל הישיר האחראי עלי, הוא אמר לי בפירוש שלא מעניינות אותו שעות העבודה אלא ההספק ושחשוב לו שמשימות יעשו בזמן ולא מעניין אותו איפה אני ומתי יצאתי הביתה ואם נשארתי לעבוד מהבית או שהגעתי למשרד לעבוד (אלה מילותיו ממש). בסיכום השעות החודשי המשתקף בצורה גלויה למנהל הישיר ולמדור השכר בחברה (כל העובדים מחתימים כרטיס נוכחות בכניסה וביציאה) אני רואה שכבר חודשים שלמים כמות השעות החודשית שלי מגיעה לכדי כ-7 שעות עבודה יומיות – בערך 155-160 שעות חודשיות כך שבפועל חסרות כ-30 שעות עבודה בחודש) כששאלתי בעבר את מדור השכר האם לדווח חופש על ימים בהם עבדתי רק כ4 או 5 שעות, אמר לי ראש מדור השכר שזה לא משנה להם כיוון שהם יוצאים מנקודת הנחה שכמו שיש ימים בהם עבדתי רק שעות ספורות, ישנם ימים בהם עבדתי מעבר למכסת השעות היומית וזה מתקזז בממוצע. אומנם ישנם ימים שאני עובד גם 11 או 12 שעות אבל זה קורה לעיתים רחוקות ועל כל פנים בפועל אני עובד כ-7 שעות ביום במקום 9 וזה משוקף למנהל הישיר (שיתכן ומתעלם כיוון שלא אכפת לו, ומשוקף גם למדור שכר). האם מותר להמשיך כך (כיוון שהכל שקוף וגלוי ואיני מסתיר או מעלים דבר, ועוד השיחה עם המנהל בתחילת התפקיד הבהירה לי שכמות השעות לא משנה לו, ועוד שאני מניח שאם לא יתאים או יהווה בעיה יגידו לי משהו ומעולם לא אמרו דבר)? אני רוצה לצאת מחשש גזל לכן שואל.

תשובה:

שלום וברכה,

המעביד הודיע כי התשלום עבור הספק העבודה ולא עבור שעות העבודה, ולכן אין שום מניעה לעבוד פחות שעות. ואין לך שום איסור גזל, מאחר והודעת למעביד, ואתה מדווח על שעות באתה עובד בפועל ואינך מוסיף שעות.

בהצלחה

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום ותודה,
    רק לדייק שהמנהל הישיר הוא שאמר לי שלא חשובות לו שעות העבודה כלל אלא ההספק,
    בפועל יש שרשרת מנהלים ואיני יודע דעתם.
    בכללי כל חברות הטכנולוגיה גבוהה (היי-טק) שמות דגש בעיקר על הספר ומידת שביעות רצון מהעובד ופחות על שעות עבודה, אלא שכן דורשות להחתים שעון נוכחות (או לדווח נוכחות)

  2. המעביד שלך הוא המנהל שלך, ולא השרשרת מנהלים שיש מעליו. כאשר את מצהיר על השעות העבודה שאתה עובד בפועל, מותר לקבל שכר למרות שנותנים לך מעבר לשעות שאתה מצהיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל