לתרומות לחץ כאן

דיווח לא מדויק על שעות בשירות לאומי

שאלה:

שלום הרב, יש לי כמה שאלות שמעסיקות אותי הרבה זמן בנוגע לשירות לאומי. אני עושה שירות לאומי בבית חולים. ישנם ימים שאני מאחרת בשעה לדוגמא, וכידוע אני צריכה לעשות מספר שעות מוגדר בכל יום – 8 שעות לפחות. וכשאני מאחרת יוצא שאני עושה פחות. לדוגמא בכל יום אני צריכה להתחיל מ8-16, ונגיד הגעתי ב9, והעבודה נגמרת ב16 ואין לי כל כך איפה להעביר את הזמן אחרי 16 כדי להגיע ל8 שעות. מותר לי לשבת בחוץ לדוגמא, בתוך הבית חולים ומחוץ למחלקה ולעשות דברים שלא במסגרת התפקיד כדי להעביר את הזמן ואז להחתים יציאה ? לדוגמא מ16-17 כדי להשלים את השעה שאיחרתי. או שזה נחשב גזל? בנוסף יש לי עוד שאלה. אם לדוגמא אני חולה ביום מסוים, מותר לתת לחברה שתחתים במקומי עם הכרטיס של השירות כאילו שהגעתי או שזה נחשב גזל? בעיקרון אני רוצה להבין, האם זה שאני מדווחת על יותר שעות ממה שעשיתי באותו חודש נחשב גזל? לדוגמא עשיתי 140 שעות ובפועל מדווחת על 150 כדי להגיע למספר שעות מתאים.. אשמח לתשובה מקיפה. תודה

תשובה:

שלום וברכה,

1. כאשר נדרש ממך לעבוד 8 שעות ביום, ולא הותנה זמן העבודה בדווקא, מוטל עלייך להיות נוכחת במקום ולהיות מוכנה לעבודה. כאשר אין עבודה בפועל את לא צריכה ללכת, את יכולה להמשיך להישאר עד סוף ה8 שעות. השכר שלך הוא עצם נוכחותך במקום ושאת זמינה לעבוד. אם לא הייתה עבודה זה לא מגרע משכרך או משעות העבודה.

2. אסור לתקף שעות שלא עבדו, ולכן ביום שלא הגעת לעבודה, אסור לומר לחברה שתתקף עבורך את הכרטיס. למרות שיש סיבה מוצדקת על היעדרותך, אין לדרוש שכר על כך.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל