לתרומות לחץ כאן

לינה במלון דירות שהטעו, וגם לא סיפקו שירות

שאלה:

1. רכשתי באתר לינה בדירת סטודיו ל3 איש. בפרטי הרכישה נאמר שניתן להוסיף עוד 3 ילדים בתוספת כוללת של 50 שח בלבד 2. לאחר מכן בעלי המקום התקשרו אלי ושיקרו שאצטרך להוסיף 300 ש"ח על 3 ילדים נוספים. 3. מאחר ולא הייתי ליד מחשב, חשבי שכנראה טעיתי, ולכן בלית ברירה סיכמתי שאשנה את ההזמנה לדירה עם 5 מקומות, בתוספת של עוד 150 ש"ח (עדיין לא העברתי להם את התוספת, ועל כך נסובה השאלה הבאה). 4. כשהגענו לדירה – באמצע הלילה (הבעלים השאירו מפתח במקום מוסכם) התברר שיש רק 3 שמיכות. בהתאם לכך לפחות מישהו אחד (שלא היתה לו שמיכה) לא הצליח לישון בלילה!.. 5. השאלה האם אנ צריך להוסיף להם את סכום ההפרש בין 2 הדירות (שעדיין לא שילמתי להם). השאלה מתמקדת ב-2 נקודות: א. לקחתי דירה יותר גדולה – לאחר שכבר סגרתי עסקה על דירה קטנה יותר – רק בגלל ששיקרו עלי כנ"ל. אילולי השקר, הייתי נותר בעסקה שכבר נסגרה כאמור. ב. קיבלתי רק 3 שמיכות. במקום 5. אני לא הצלחתי לישון. האם וכמה אני יכול להוריד מהתשלום לאור כך? תודה!!

תשובה:

שלום וברכה,

הביטול של העסקה הראשונה מול העסקה השנייה לא משנה כאן את הדין. השאלה כאן על העיסקה השנייה, האם צריך לשלם על 5 מיטות או 3.

ונראה שאם מדובר במקום שלא ניתן לישון בלי שמיכה אין חיוב תשלומים אלא על שלוש מיטות בלבד. וראה מקורות.

בהצלחה.

מקורות:

קיי"ל בכל מקח טעות שלא יכול הקונה לדרוש הפחתה במחיר, אלא ביטול מקח ואם אינו מעוניין לבטל את המקח חייב הלקוח לשלם את מלוא המחיר. ולכן אם שוהה במלון ויש לו טענות של מקח טעות, אינו יכול לדרוש הפחתה במחיר אלא חייב לשלם מחיר מלא או לבטל את העסקה. אמנם נראה שאם לא קיבל כלל את מה שהזמין – אם הזמין 5 מיטות וקיבל 3, אין סיבה שיצטרך לשלם על 5. ולכן אם לא קיבל שמיכות, ונמצאים במקום שאין אפשרות לישון בלי שמיכה, נחשב שלא קיבל את מה שהזמין, ויכול לפחות משכרו. ויש לעיין בדבר.  

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל