לתרומות לחץ כאן

דיון בין שכנים על בניית סוכה

שאלה:

יש לי דיון עם אחד השכנים בענין בניית סוכה בחצר משותפת [של הבנין]. כמה אני צריך להרחיק את הסוכה שלי מהחלונות שלו? הוא טוען שזה מאוד מפריע לו. מה מעיקר הדין ומה לפנים משורת הדין. 2. איך החלוקה צריכה להיות שווה בשווה או כל דאלים גבר, מי שתופס ראשון. 3. האם יש חזקה בסוכה. 4. כמו כן אם הוא קיבל את השטח חצר משותפת בת.ב.ע האם הוא יכול לעכב ע"י מלבנות שם סוכה? 5. אם עדיין אין לו התרים האם מותר להגיש עליו התנגדות בעייריה. תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

1. בניית סוכה שהוא לזמן מועט, אין טענת האפלה, ויכול לבנות מול החלונות, כאשר בונה סמוך לחג, ומפרק את הסוכה בימים שאחר החג.

2. בחצר המשותפת צריכים להתחלק בין השכנים איך לחלוק, או שכל יקבל חלק מהחצר לבנות, או שכל אחד יבנה בשנה אחרת – תלוי בגודל החצר.

3. אין חזקה בבניית סוכה אם החצר הינה חצר משותפת, כיון שאין חזקה בחצר השותפין, ויכול לדרוש שכן אחר חלוקה בחצר. או שיחלקו בחצר או בשנים כנ"ל.

4. אם קיבל את החצר לעצמו ומוצמדת לדירה שלו, הרי דינה כחצר פרטית. ויכול לעכב על אחרים לבנות שם.

5. לגבי התנגדות בעירייה, יש לדון בבית דין האם הטענות צודקות ומהוות עילה להתנגדות. אם חושש שעד שידונו בבית דין יעבור הזמן ולא יוכל להתנגד, רשאי להתנגד, ולהתחייב לצד השני שידון עימו בבית דין עד שיבררו את הדין, ואם יפסקו עליו שלא יכול להתנגד יסיר מיד את ההתנגדות.

כדאי שתלכו שניכם לדיין שימצא את הזכויות של הצדדים, כדי למנוע מריבות. 

בהצלחה.

מקורות:

דין חלוקת השותפין ראה שו"ע חו"מ סימן קעא. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל