נולד מפנויה ללא נישואין

רבני בית ההוראה
כ"ו ניסן ה'תשע"ט

שאלה:

שלום לכבוד הרבנים! יש לי שאלה בקשר למקורבים שלי: זוג שחי מזה כששה חודשים כבעל ואישה ללוא נישואין והביאו ילד לעולם, ובעוד זמן מה בע”ה אם יחליטו להינשא כדת וכדין מה יעלה בגורלו של הילד? האם הוא נחשב ליהודי כשר? האם לא נולד ח”ו לכרת בגין הוריו? וכי מה עשו הוריו? “נישאו” כמו בתקופת אבותינו שהאיש מביא אישה לאוהל ובועלה ונחשבת לאשתו, אלא שהם צריכים את דעת הגמרא וגושפנקת הרב והרבנות של זמננו, האם הולד שנולד להם יש חשש שיפגם בנפשו ורוחו ממעשה הוריו? אגב האם ממוצא תימני עם סב איטלקי או כורדי (שנוי במחלוקת ולא ברור) מצד האמא, ואילו האב ממוצא אלג’ירי ואם פולניה, שניהם בעלי מנטליות מערבית אשכנזית חילונית ויש חשש שיחנכו את בנם דוגמת סיעתו של “אחר” (האשכנזים החילוניים), האב עובד ומפרנס כפסיכולוג חילוני משחזר אישיויות חילוניות שנתפוררו ונפגמו שלא על פי דעת התורה שאינה מוכרת וזרה לו, היות והוא מאמין בתורתו אינו מרגיש שגונב דעת הבריות ומטיף לחיים של מתירנות פורקת עול ומוסיף פגימה על פגימה או שמחליף את הבעיה של המטופל לבעיה אחרת שיותר נוח לו למטופל לחיות איתה עד הפעם הבאה, מעין פורפוטיאום מובילה של בעיות ללוא סוף והפוגה, ויש חשש שכך יחנך את בנו הפעוט שלא מכבר נולד. בין מטופליו צעירים פגומים בנים להורים בשל חטאם, או כאלו שגם טעמו מעץ הדעת טוב ורע (במחשבה שאתם מבינים מהו עץ הדעת כסברתי שלי שדומני שהיא סברת הכל מיודעי רזי התורה). כל הנ”ל הוא רקע לשאלתי שכבר נשאלה למעלה: האם הילד כשר וללוא שמץ של פסילה או פגימה או שנולד בכרת על משקל “אבות אכלו בסר ושני בנים תקהינה”? (ירמיה ל”א כ”ח). הפעוט חמוד עד כדי כאב למה שהוריו עתידים להובילו “כעכס אל מוסר אויל” (משלי ז’ כ”ב), ולחנכו על פי דעת האינטליגנטים והאפיקורסים.

תשובה:

שלום וברכה

כואב לשמוע שכך יהודים נוהגים, אבל הבן שלהם הוא יהודי כשר ומותר לבוא בקהל ללא חשש, ובעזרת ה’ נתפלל שיגדל לתורה וירא שמים טהורה וחיים טובים וארוכים, על ידי שהוא והוריו וכל ישראל יחזרו בתשובה שלמה. יש לו כמובן את הפגם של בן הנדה כמו כל אדם שנולד לאם שלא טבלה ואינה שומרת טהרת המשפחה, אבל אין לזה קשר עם הנישואין בדוקא.

בשורות טובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *