לתרומות לחץ כאן

הורדת תוכן מיוטיוב

שאלה:

לגבי הורדה של שירים וסירטונים מיוטיוב. השאלה שלי היא מתייחסת לחברה יוטיוב בלבד. האם יש איסור כאשר אדם משתמש בתוכנה חיצונית כדי להוריד את התוכן מיוטיוב? שתי פרטים שחשוב להזכיר: * Google רכשה את Youtube ולפי מיטב ידעתי הבעלים של גוגל הם יהודים וכן גם מנכ"לית יוטיוב היא יהודיה. * Youtube מציעה שירות בתשלום חודשי (Youtube Premium) שמאפשר צפייה בכל התכנים המופיעים ביוטיוב ללא פרסומות ובמצב לא מקוון, אבל השירות הזה כרגע לא זמין לתושבי ארץ ישראל. אחרת ללא תשלום – ההורדה אסורה בתקנון שלה (כיוון ש-Youtube מרוויחה כסף מפרסומות בצפייה). ובמידה ויש איסור בדבר, אם כבר הורדתי שיעורי תורה בעזרת תוכנה חיצונית בשוגג, האם צריך לשלם להם סכום מסוים על ההנאה? תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

אסור להשתמש בתוכנה ללא רשות. ולכן אסור להוריד שיעורים אם ההורדה לא מעוגנת בחוק. כאשר עבר והוריד יש למחוק את השיעורים. אין חובה לשלם על ההנאה אלא לבטל את הנעשה.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה כאן

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. האם האיסור הוא מטעם שעובר על התקנון של האתר? או מטעם שעובר על זכיות יוצרים של הסרטון? ובמקרה זה שמדובר בשיעור תורה, אם הרב מגלה דעתו שאינו מקפיד ודווקא מעוניין שיפיצו את דברי התורה או את החומר התורני, האם יהיה מותר?

  2. מצד זכויות יוצרים של הרב המרצה אין איסור, כפי שכתבת. מצד השימוש והעתקה מיוטיוב, אם התוכנה מוגנת בחוק זכויות יוצרים אסור להשתמש בה שלא כדין.

  3. נראה מוזר שיפריע ליוטיוב שמשתמשים בשרת שלהם ע"מ להוריד שירים או שיעורים. כנראה שמה שמפריע להם זה רק אם זה נעשה באופן מסחרי, אחרת בטוח היה להם את האפשרות לחסום הורדות דרך השרתים שלהם(מדובר בחברת גוגל)
    חוץ מזה אם חברת גוגל נסחרת בבורסה אז הבעלים של הם כל בעלי המניות ולא כולם יהודים

  4. שלום, כדי להקל להשתמש בשרת שלהם אתה צריך לדעת דברים ברורים, ולא השארות.
    אם רוב מחזיקי המניות הם יהודים – נחשב שהחברה בבעלות יהודיים. לא מתחשבים בבעלי מניות קטנות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל