לתרומות לחץ כאן

תספורת נשים בעומר/שירים לסובל מדיכאון בעומר

שאלה:

בס"ד שלום לכבוד הרב, לגבי תספורת בספירת העומר האם לנשים אסור להסתפר גם?ומה הדין לילדים מתחת לגיל 13 ובנות קטנות? שאלה נוספת אדם שסובל ממצבי רוח משתנים האם מותר לו לשמוע שירים בעומר בשביל שלא ישקע לדיכאון ח"ו?

תשובה:

שלום וברכה

איסור תספורת הוא גם לנשים, כפי שבבין המצרים אין חילוק בענין זה, רא שו"ע סי' תקנא סעי' יב, וע"ע ס' הלכות חג בחג בענין זה באורך, ובעצם אין כל טעם וסברא לחלק לענין זה בין אנשים לנשים, אלא שכמובן לפני טבילת מצוה מותר, וגם הובא שם לגבי שיער הצדעים ושאר מקומות בגוף באשה נשואה שיש חשש שתתגנה על בעלה, כל הכרוך בזה מותר. גם ילדים שהגיעו לחינוך לא מסתפרים.

אדם שנזקק למוזיקה מחמת סיבה רפואית דכאון וכדומה יכול להקל.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לפי הרב עובדיה זצקל למנהג הספרדים.נשים, אינן בכלל האיסור לענין תספורת בימי הספירה, שהרי אף לענין אבלות ממש על אחד מהקרובים שנפטר, (שלאיש אבל אסור להסתפר כל שלשים יום של אבלותו) פסק מרן השלחן ערוך שנשים אינן בכלל איסור זה ומותרות בתספורת תוך שלשים יום. ואם כן כל שכן לענין מנהג האבלות בימי ספירת העומר, שאשה אינה צריכה להזהר שלא להסתפר. והוא הדין גם כן לענין ימי בין המצרים מאחרי שבעה עשר בתמוז, שאיסור התספורת שייך באנשים בלבד, אבל נשים מותרות להסתפר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל