שאלה:
בלימוד שלנו של משנה ברורה קצת יצאנו מבולבלים בסימן קס"ח סעיף י"ג. מובן משם לכאורה שיש מחלוקת מה מברכים על סנדוויץ טוניסאי לדוגמא (פירקסה) שבצקו מטוגן. האם באמת יש לברך המוציא קודם על לחם ורק אח"כ לאכול אותו או אפשר לברך עליו מזונות לכול הדעות?
תשובה:
אינני מכיר במה מדובר, אבל אם זה בצק שמטוגן בשמן עמוק קודם שנאפה להיות לחם אכן תקפים לגבי דיני השו"ע שהזכרת, שמעיקר הדין ברכתו מזונות ורק לכתחילה יש לחוש לדעת רבינו תם לאוכלו בתוך סעודת פת, כיון שהיא בלילה עבה. אבל אם מטגנים אחר שנאפה וכבר נעשה לחם, כיון שיש בו כזית עדיין הוא לחם.