לתרומות לחץ כאן

סטנד כביסה שנפל מקומה שלישית על רכב

שאלה:

לכבוד בית ההוראה שלום וברכה הנידון תשלום נזק בשוגג בטעות נפל ממרפסת ביתי "סטנד כביסה" מתקפל מהקומה השלישית ישירות על גג רכב העומד בחניית הבנין ירדתי מיד לבעל הרכב ביקשתי ממנו לבדוק מה הנזק הוא אמר שראה את המגב שבור "וישר" שאלתי כמה עלות החלפה טען שעלה לו 40 שקל שילמתי לו לאלתר . לאחר כמה חודשים פנה אלי שוב כי הוא רואה על גג הרכב שקע בפח כתוצאה מנפילת הסטנד השקע מאוד קרוב לזכוכית הקידמית של הרכב ואף ניראית שריטה בזכוכית .לטענתו לא ניתן לתקן דבר כזה אלא מורידים במכירה מהמחירון של הרכב בערך 5000 ש"ח.ואז הוא במכירת הרכב ידרוש ממני את הפחת שניגרם מהנזק. שאלתי האם אני חייב לשלם גם אם רק לאחר כמה חודשים פנה אלי אולי זה נגרם ממשהוא אחר ולא ממני. תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

ההמתנה שהמתין זמן רב עד שתבע לא פוטר את המזיק מתשלום. אלא שאם המזיק חושש שמא הנזק הזה לא הגיע מחמתו אלא מחמת סיבה אחרת, לא יוכל המזיק להוציא ממנו. אמנם דוקא אם המזיק לא מאמין לניזק, אבל אם מאמין לו שלא אירע דבר חריג חייב לשלם.

אלא שיש לברר איך נפל הסטנד כביסה, אם מידי אדם – ואז נידון כאדם המזיק. או שעמד במקום לא שמור ובאה רוח והפילה, שאז נחשב לממון המזיק, ובזה נצטרך לבדוק האם הרוח הייתה רוח מצוייה.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה גמרא ב,ק דך ו, שאבנו סכינו ומשאו שנפלו ברוח מצוייה חייב מדין אש. אבל אם הרוח אינה מצוייה פטור. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל