תנור מלוכלך בחמץ שלא נמכר לגוי

רבני בית ההוראה
כ"ב ניסן ה'תשע"ט

שאלה:

מכשיר מיקרוגל חמץ עם שאריות חמץ ממשיות בתוכו שלא נמכר לגוי בפסח- יש בעיה להשתמש בו אחרי הפסח מצד חמץ שעבר עליו הפסח? יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?

תשובה:

יש לנקותו היטב, כי אותם שאריות הם חמץ שעבר עליו הפסח [גם זה בדיעבד יבטל בשישים אבל לכתחילה לא עושים זאת], אבל לאחר הנקיון אין בעיה, כי בליעות שבכלים לא אסורות לאחר הפסח. להבא יש לנקות את החמץ לפסח… אין צורך לשאול בכל שאלה אם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים…

4 תגובות

    א.:

    להבהרה:
    1. תשובתכם-היא גם למיקרוגל ולאו דווקא לתנור או שאין הבדל הלכתי ביניהם?
    2. תשובתכם- גם אם המיקרוגל לא עבר כלל הכשרה לפסח לפני חג הפסח?
    3. האם ניקוי שנעשה לפני חג הפסח- של שאריות החמץ בחומרי ניקוי קרים ממש- פגמו את החמץ הנראה לעין- שאינו בלוע- גם בלי להפעיל את המכשיר עם מים רותחים או חומר ניקוי שירתח בתוכו?

    רבני בית הוראה:

    1. אין הבדל.
    2. כן.
    3. אין מציאות כזו, זה סתם צבע, ומכל מקום יש להקל.

    א.:

    הכוונה בתשובתכם לשאלה 3- שחומר ניקוי לא פוגם את החמץ במצב קר ורק במצב חום שהיד סולדת בו ומעלה?

    רבני בית הוראה:

    לא, כוונתי שבדרך כלל לא מדובר בממשות חמץ אלא בכתם שומן שהוא רק חזותא בעלמא, ובכל מקרה למעשה מותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *