לתרומות לחץ כאן

שידוכים נערה ספרדיה מחפשת בחור אשכנזי

שאלה:

שלו' וברכה אני בחורה בשידוכים(22) באה מבית ספרדי. למדתי במוסדות ליטאיים. מאז ומתמיד שאני זוכרת את עצמי נמשכתי מאוד לסגנון ולמנטליות האשכנזית. התרגלתי לנוסח, להלכות וכו' נפגשתי עם קרוב ל-15 בחורים ממוצא ספרדי אך לא התחברתי, אולי כי בתוכי הרגשתי שזה לא מה שאני רוצה, אני רוצה שבבית שלי הקו יהיה אשכנזי לגמרי אבל כמובן רוב הבחורים הספרדים נוהגים כמנהג ביתם ולא ישנו ממנו. אני מרגישה שאם אנשא לבחור ספרדי אני אנסה כל הזמן לשכנע אותו ללכת בקו שלי(כלומר לנהוג מנהגי אשכנז) וזה יפריע לי מאוד. אבל מצד שני הצעות של בחורים ממוצא חצי חצי או ליטאי יש לי מעט(כמובן גם גילאים יותר מבוגרים, סביבות 2728, אך זה לא מפריע לי) מה אפשר לעשות?

תשובה:

שלום וברכה

אני חושב שאת טועה לגמרי. הכי טבעי בעולם שבחורה ממוצא ספרדי נשאת לאדם ספרדי, ובכל הנוגע למנטליות הרי יש הרבה מאוד בחורים ספרדים שלמדו גם הם במוסדות ליטאיים, ומה שבעניני הלכה נוהגים כמנהג אבותיהם, אדרבה כך צריך להיות, וזה לא אמור להפריע לך, מנטלית הם למדו במוסדות כמו שלך, ועניני הלכה אין להם קשר למנטליות… את חוסמת את עצמך עןם רעיון שאין לו הרבה סיכוי וחבל, לפעמים אנשים מתפשרים על דברים עקרוניים כדי לקבל דבר חסר משמעות וחבל.

בשורות טובות בקרוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. סליחה שאני מתערבת
    אקדים ואומר שאני לא מבינה במוסדות לימוד שונים או סוגי מנטליות
    אבל אם את מתחברת לפסיקת ההלכה של אשכנזים,זו אולי קצת בעיה, כי נהוג שהולכים בהלכה אחרי הגבר
    אבל כדאי שתשאלי את עצמך האם זה רק הרגל או שאת חושבת שזה יותר נכון,
    ולדעתי בין 22 ל27 זה לא הבדל גדול, והקו ההלכתי בבית הרבה הרבה יותר חשוב ומשמעותי מהגיל
    ואני מבינה אותך רק שלי חשוב קו הלכתי ספרדי (ולכיוון הגר"ע זצ"ל,כי יש גם הרב מרדכי אליהו זצ"ל שזה קו מחמיר יותר עד כמה שידוע לי) ויצאתי עם אשכנזים קצת ולא התחברתי ממש לקו ההלכתי, לבן אדם כן התחברתי, ויש גם אשכנזים חוזרים בתשובה שמקבלים עליהם את דעת מרן ואז זה טוב,(למרות שאם האדם טוב אני אתפשר גם על קו הלכתי שונה, כל עוד הוא לא חפפיניק) בכל מקרה לדעתי תבררי עם עצמך מדוע חשוב לך דווקא קו הלכתי מסוים, כן תבדקי אפשרותלהכיר דברים שונים, אבלאם בסופו של דבר זה חשוב לך ,אז לדעתי זהי ותר חשוב , מגיל, כסף, יופי וכו' כי ההלכהממש קובעת את חיי היויום שלנו

  2. ב"ה

    כדאי לקרוא את דברי הרבי מליובאוויטש בנושא, הדגש הוא בעיקר על יראת שמים והתאמה…. ממש לא על מוצא או על עדה. בהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל