לתרומות לחץ כאן

אשת איש – אם היא מותרת לבעלה

שאלה:

אני ובעלי בחזרה בתשובה בעבר כשהיינו ממש רחוקים באחד המסיבות בעלי ואני צירפנו גבר (להיות יחד בכל המובן) זה היה חד פעמי … היינו תחת השפעה של הלכוהל ובעיקר קנאביס … אני מבקשת היתר להיות יחד !!! ולהמשיך להקים ביית על דרך התורה והמצוות תודה מראש

תשובה:

שלום רב,

ראי, השאלה הזו קשה ביותר. כלומר, בדרך כלל (חס ושלום כאשר היא עושה זאת…), האישה עושה זאת לבדה, וחלק מהנידון אם היא מותרת לבעלה הוא משום שהבעל אינו חייב להאמין לה. ויתרה מזו, הגמרא אומרת בסוף מסכת נדרים שהאישה גם אינה נאמנת לומר זאת. אבל בסיטואציה שלכם הסוגיה הזו אינה קיימת שהרי הבעל נכח במקום וראה בדיוק מה שקורה. 

יש אולי אפשרות להיתר דחוק אם לא ידעת על האיסור. כלומר, בהיתר לבעל לאחר מעשה כזה ישנם שתי נושאים. יש את הנושא של מעילת מעל – שהאישה מעלה מעל בבעלה. בסיטואציה כזו דעת האגרות משה שאולי זה לא נחשב למעילת מעל משום שהבעל הסכים לכך ואף רצה את זה. אבל חייבים לדעת שרובם חולקים עליו בנושא. ויש נושא אחר של שוגגת. כלומר, רק כאשר היא שוגגת באיסור וגם לא מעלה מעל בבעלה היא יכולה להיות מותרת לבעלה. כלומר, אפילו לדעת האגרות משה אם ידעת על האיסור שזה איסור אשת איש גמור, אין היתר גם לשיטתו. ורק אם סברת שבמקרה שהבעל מרשה ומסכים אין איסור אשת איש, יכול להיות לך היתר.

מעבר לכל זה. יתכן שיש מקום להיתר מחמת היותך ברמת אי שפיות לאור השתיה והקנאביס. אבל זה צריכים לדעת יותר מה רמת אי השפיות שהיתה.  

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל