לתרומות לחץ כאן

ספרי אמונה והשקפה שכדאי ללמוד

שאלה:

שלום וברכה לכבוד הרב, שאלה גבי ספר חובות הלבבות, ראיתי שבהקדמה על שער היחוד שיש מחלוקת פוסקים על דברים שנחשבים פילוסופיה וגם הובא שם משהו פשוט שמי שאינו הגיע למדרגה לעסוק בדברים עמוקים של קבלה שלא ילמדם אלא יתעסק במה שנחשב העיקר שהוא קרא משניות גמרא ופוסקים. רציתי לדעת גבי ספר חובות הלבבות האם יש עוד חלק של הספר שהוא לא מומלץ כמו שער היחוד? ואם כבר מדברים על ספרים מה חות דעת על ספר מורה נבוכים שתמיד יש תלמיד שלא יודע הבסיס ורוצה ללמוד את זה וגורם הרגשה אי נעימה בין המורים. תודה ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה

חובת הלבבות הוא ספר נפלאה וניתן ללמוד שאר חלקיו. מומלץ להתמקד בשער הבטחון.

ספר מורה נבוכים אינו אסור בלמידה גם לתלמיד צעיר, אלא שאין בזה שום טעם… מדובר בספר שקשה מאוד להבינו על בוריו, וגם תלמידי חכמים מובהקים מתקשים בו, והוא גם עוסק בהרבה מחלקיו בתובנות שהיום לא מוכרות, כך שהוא גם לא יתן איזה מענה מיוחד לחוקר שרוצה להשוות את החשיבה היהודית לזו הפילוסופית גויית, ממילא גם אין בזה טעם ותועלת ללומד מתחיל. יש הרבה מאוד ספרי מחשבה עדכניים יותר וחדשים שניתן ללמוד עם מתחילים.

אני מאוד ממליץ על סדרת הספרים שפתי חיים לרבי חיים פרידלנדר, יש שם חלקים של אמונה והשגחה ואמונה ובחירה שעוסקים לעומק ולרוחב בכל הנושאים הבוערים, כמו תורה מן השמים, אלו ואלו דברי אלוקים חיים, השגחה כללית והשגחה פרטית, תחיית המתים וימות המשיח, הכל בשפה ברורה ונעימה תוך מתן מקורות נרחבים מכל חכמי הדורות. ספרים נפלאים המומלצים לכל לומד מבוגר וצעיר כאחד בכל פה.

גם אם רוצים ללמוד את משנתו של הרמב"ם, ניתן ללמוד את דבריו בהל' דעות ויסודי התורה, ואת דבריו בשמונה פרקים ובהקדמות השונות לפירוש המשניות ועוד, ואין כל צורך לעסוק דוקא בספרו הקשה והמורכב מורה נבוכים, שכאמור עשוי גם לייאש יותר מלסייע, מי שאינו בקי בספרים כעין אלו.

ברכה והצלחה בכל מעשה ידיכם

ופסח כשר ושמח!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה. לא ידעתי האם לקרוא את שער הייחוד בחובות הלבבות בגלל חילוקי הדעות, וכאשר קראתי (אמנם לא לעומק) ראיתי שרב הראיות שמובאות שם הן הוכחות שהוכחתי לעצמי ושמעתי מעוד מקומות. רציתי לשמוע מה הבעיה בלימוד שער הייחוד. תודה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל