לתרומות לחץ כאן

כלי שמלאכתו לאיסור

שאלה:

שלום וברכה, לגבי מוקצה מחמת איסור (סימן שח ג) שאומרים שמותר לצורך גופו) אני הבנתי דהיינו להשתמש בגוף עצמו ולא במה שיועד לעשות הרב יסביר ואם אפשר מקור במשנה ברורה, דוגמא: מספריים של עבודות יצירה(שלא מקפיד עליהם), להשתמש בגופו הכוונה לדוגמא לשים את המספריים כמעצור לדלת , זה בגופו, אבל האם לחתוך בהם שקית במבה נחשב ״בגופו״ ? או לדוגמא , משפך של עציצים , ואני רוצה לשפוך בו מים לשטיפת כלים . אע״פ שהכלי מיועד תדיר להשקות בו עציצים , ורצוני בשבת להשתמש בו לשפוך מים על הכלים המלוכלכים במטבח , האם זה נקרא ״בגופו״ ? בעצם השאלה היא: ישנם מוקצה של איסור (ללא חסרון כיס) , האם בגופו זה דווקא להשתמש בגוף הכלי ולא בעצם ייעודו , או שאפילו יכול להשתמש בייעודו ורק שמשתמש בו להיתר כגון לעיל?

תשובה:

יצויין שההגדרה אינה מוקצה מחמת איסור אלא כלי שמלאכתו לאסיור ואלו שני מוקצים שונים, כל הדוגמאות שהזכרת מותרות, באופן שאין כלי היתר שניתן לבצע בו מלאכה זו בדומה לו, כמבואר במשנה ברורה בתחילת סי' שח. כל אלו שימוש בגוף הכלי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל