לתרומות לחץ כאן

ברית מילה ע"י רופא חילוני

שאלה:

רופא חילוני שעשה מילה כנוהג ר"ל אצל חילונים רבים, האם מילתו מילה מצד שמצוות צריכות כוונה? האם מי שנמול באופן הזה וב"ה חזר בתשובה, יהדר מספק לבצע פעולה מתקנת ע"י מוהל ירא שמיים?

תשובה:

שלום וברכה

אם הרופא חילוני לכאורה צריך לעשות הטפת דם ברית, לכן יש לברר היטב מה רמת שמירת המצוות של הרופא [וגם היכן למד למול], ואם הוא מחלל שבת בפרהסיה או חילוני גמור, יש לעשות הטפה, הכל בהתייעצות ובירור רב באופן פרטני לפי פרטי המקרה והרופא.

 

מקורות:

ראה שו”ע סי’ רסד סעיף א. בס’ אות חיים ושלום (שם סק”ה) כתב אף הוא לפסול מילה הנעשית על ידי רופא שאינו שומר תורה ומצוות, וכתב שהמל על ידם צריך להטיף דם ברית. ויעוי”ש שדחה בחריפות מש”כ בהגה’ רעק”א הנ”ל להקל במילת מומר, והוסיף שלא יתכן שיצאו הדברים מפיו, וכנראה תלמיד טועה כתבם ולאו מר בר רב אשי חתים עליה. בס’ כף החיים (או”ח סי’ שלא סקע”ה) כתב בשם שו”ת מחנה חיים (או”ח ח”ב ס”כ) דלמול ע”י רופאים פורקי העול הוא איסור גמור, ודינו של קטן זה כמי שנימול על ידי גוי לכל דבר וענין, ומי שמניח לו למול בשבת עובר על לפני עיור, כי המומר לא עשה מצוה והוא חילול שבת, וצריך להודיע זאת ברבים. ע”ש.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שמעתי ממקור מוסמך, שהרבה פעמים הרופאים אינם עושים את המילה (ובעיקר הפריעה) כנדרש ע"פ התורה, ולכן כל מי שנימול ע"י רופא או מוהל שאינו ירא שמים – חייב ללכת להיבדק אצל מוהל מומחה לברר אם צריך תיקונים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל