לתרומות לחץ כאן

לשון הרע על נותן שירות אצל המעביד שלו

שאלה:

שלום
הזמנו ריצוף חדש לשני חדרים בבית, וסיכמנו על מחיר
כשהריצוף הגיע, העובד שבא להתקין אותו היה במצב רוח עצבני, התלונן שיש חפצים בחדרים, ואמר שזה יעלה 350 נוספים לפנות את הרהיטים, כמובן לפני שהוא מפנה את הארונות צריך להוציא את כל החפצים מהארונות, כי אחרת הארון עלול להישבר.
אם אנחנו לא רוצים – הוא הולך!
אין לי מידע מדויק, אבל יתכן מאד שמקובל בהזמנות כאלה לבקש תוספת מחיר על פינוי החדר, ויתכן שזה אפילו מובן מאליו ולא היה צריך לסכם על זה מראש, אבל זה לא נחמד, ודאי לא בצורה שהוא דיבר איתנו.
אנחנו אנשים שאוהבים רוגע, צריך לשלם – אוקי, אז נשלם, אבל תעשה את כל העבודה, תוציא את החפצים בעצמך, תהיה נחמד נעים ואדיב, ותבקש תשלום בנועם.
אז התקשרתי לבעל החנות והתלוננתי, אמרתי שהתרשמתי ממנו שחשוב לו לתת שירות, ומה שקרה כאן זה שירות גרוע.
האם יש בזה בעיה של לשון הרע?

תשובה:

שלום רב,

בהחלט לשון הרע!

האיש נהג לא יפה, לא אדיב. נכון. אבל לספר למעסיק שלו? זה לשון הרע! יכול להיות שהוא נהג כך כי היה לו יום קשה בבית שלו, או כל סיבה שהיא. בהחלט לא מוצדקת. המעסיק מצפה ממנו שגם כאשר יש סיבות להיות "עצבני" שינהג באיפוק ובאדיבות אבל מדוע לספר עליו לשון הרע?!

נכון, שאילו המטרה היתה אך ורק לשם "השבת אבידה" כלומר, לעורר את המעסיק שאם הוא חפץ בעוד לקוחות שיעמיד את העובד במקומו, יתכן שאין זה לשון הרע, כי המטרה היא לתועלת. אבל גם אז ישנם כללים שיש לעמוד בהם. ובכל אופן, זו שאלה שהמציאות בה מאד עדינה האם אכן המטרה שלכם היתה רק לטובתו של המעסיק ולא, כדי לפרוק את זעמכם על התנהגותו.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. המטרה לא היתה לטובת המעביד
    אלא בשביל לתקן
    הוא בקושי התחיל לעבוד והיו לו עוד כמה שעות לעבוד אצלינו
    ורצינו שהמעסיק שלו יעמיד אותו במקום
    זה משנה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל