לתרומות לחץ כאן

גזל זמן בעבודה כאשר העובד יוצא לטייל בשעות העבודה

שאלה:

שלום.
אני עובדת בהייטק שמונה שעות ביום
לפעמים אין לי עבודה
והמעסיק יודע שאין לי עבודה כשאין
כי הוא מספק את העבודה וגם אני מעדכנת אותו שסיימתי את הדבר הקודם
לפי החוזה יש לנו חצי שעה הפסקה ביום
שמותר בה גם לצאת מהמבנה
השאלה שלי אם אני יודעת שאין לי עבודה וגם לא יהיה לי היום עבודה לדוגמא מי שמביא ל את העבודה לא נמצא היום וכו'
האם מותר לצאת ליותר מחצי שעה
ולבקש ממישהי לבדוק לי את המייל ואז לחשבן את השעות מאז שנשלח לי מייל.?

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר אין שום הבדל אם העובד נמצא במשרד, או מטייל בחוץ, ולא יגיע שום צד של הפסד למעביד אם עובד יצא מהמשרד, ניתן להקל בזה ולצאת ממקום העבודה על חשבון המעביד. אם יש צד קטן שאם העובד שוהה מחוץ למשרד, ויבואו לקוחת ולא יקבלו מענה, או שהעובד לא ישלים את העבודה כראוי, אסור לו לצאת, ואם יצא לא יוכל לדרוש שכר על יציאתו מהמקום, גם אם יושב בטל פעמים רבות.

בהצלחה.

מקורות:

כאשר אין שום הפסד למעביד אם העובד נמצא עכשיו במשרד או לא, יכול לדרוש שכר עבור כל השעות שהושכר והסכים להעמיד את עצמו לעבודה. ודוגמא לזה מצאנו בשכר ספינה להוליך את היין, וטבעה הספינה והיין, שיכול בעל הספינה לומר הבא לי את היין שפסקנו והוביל לך, למרות שבעלמא אם לא טבעה הספינה יכול השוכר את הספינה להביא סחורה חילופית, אמנם כאשר יש הפסד לבעל הספינה, מצאה קפידא מקום לנוח. וביאר הש"ך שטבעה ספינתו וגם אין היין לפנינו יש סיבה שלעכב ולומר הבא דוקא את היין שקבענו, אבל במקום שאין את שתי הטעמים אין יכול לעכב עליו להביא את היין, ולכן אם טבע היין יכול השוכר להביא סחורה חילופית.

על דרך י"ל גם כאן, כאשר עובד יושב בטל במשדר, אם אין שום נפ"מ אם יהיה במשרד או יטייל ברחוב, אין סיבה לעכב ולומר רצוני שתשב דווקא במשרד, שהרי לזה הושכרת. אבל אם יש צד שיהיה הפסד למעביד שיפסיד לקוחות, יכול לעכב על העובד שלא יקבל שכר על השעות שמטייל בחוץ, גם אם התברר שלא היה הפסד, שבזה י"ל מצא קפידא מקום לנוח, ויש כאן את שתי הסיבות וכדברי הש"ך שהעובד לא מקיים את ציוויו, וגם יש הפסד לבעה"ב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל