לתרומות לחץ כאן

המסופק בעיקרי האמונה

שאלה:

מי שמסופק בעיקרי האמונה [לא סתם ספק, אלא אחר לימוד יסודי בנושא], האם יש טעם שימשיך לקיים מצוות או שבכל אופן אין לו חלק לעולם הבא???

תשובה:

שלום וברכה

מי שיש לו שאלות בעיקרי אמונה אינו נקרא כופר, אדרבה, ילך אצל חכם ויבקש תשובות, וגם יהיה עניו וידע שלא הכל הוא מבין וזה בסדר, העיקר שהוא יודע ומאמין בה' אלוקי ישראל ובתורתו ובתורת חז"ל. ודאי יש שכר גדול על כל מצוה גם כשיש שאלות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לא דיברתי על שאלות אלא על מסקנות, שאחרי בירור יסודי זמן ארוך [אצל החכמים והעוסקים בנושא] ראיתי שאיני יכול להגיע להכרעה חיובית, ואני ממשיך בחיי התורה רק מתוך הספק [וכהימורו הידוע של פסקל], והשאלה אם יש בכך ערך אחרי שאיני מוגדר כ'מאמין'.

  2. ראשית יש לכך ערך עצום, שנית כיון שהתורה היא אמת, אם לא הגעת למסקנות סימן שלא ביררת מספיק, תפנה לתנועת ערכים ותבקש שיקשו אותך עם אחד הרבנים שם.

  3. ניתן להוכיח מבחינה מדעית שהתורה היא אלוקית, הנה 2 הוכחות חזקות
    https://youtu.be/5jVPHxa6BaU

    https://youtu.be/QvKlP7hEo-Q

    אין שום סתירה בין תורה למדע , אני מעתיק לך מכתב שכתב פרופסור דורון אורבך לכמה כופרים בנוגע לזה
    בס"ד
    עבור אנשי/מפיצי קונטרסי ה"אמת".
    יצא לי לקרוא מספר לא מבוטל מהקונטרסים שאתם מפיצים. כפרופסור לכימיה המנהל אחת מקבוצות המחקר הגדולות בארץ הנמצא בחזית המדע המודרני, אני מניח שאני מכיר את חוקי הטבע ומשמעותם לא פחות מכם.
    כמו כן אני יהודי שומר תורה ומצוות שמאחוריו נפח לא מבוטל של לימוד תורה, כך שאני בהחלט רואה את עצמי מבין גם בתורה וגם במדע.
    אני מוכרח לומר לכם שמאחורי הקונטרסים שאתם מפיצים מבצבצים רשעות, תסכול והרבה יצרים רעים. לכל מה שאתם כותבים יש מטרה להרע ולקלקל. אתם נטפלים לאיזה מאמר של חז"ל, מציגים אותו בזוית ראיה צרה ומוגבלת, ומנסים להראות שאינו עומד בבקורת מדעית, ולכאורה סותר [מתוך מוגבלות זו או אחרת כביכול] אמיתות מדעיות "מבוססות".
    הבעיה היא שמה שסותר את האמת הם לא מאמרי חז"ל, אלא הקונטרסים שלכם המיועדים לציבור מבולבל, פסאבדו-משכיל, שמחוסר ראיה גלובלית עלול לחשוב שיש מאחורי החומר שאתם מפיצים איזו דעת.
    ובכן, ככל שהמדע המודרני מתקדם לעומק ולמרחב, יותר ויותר מתברר שהיקום כולו מתקיים בנס. תופעת החיים היא נס שלא יכול היה להיווצר מאליו לפי חוקי הטבע. יותר ויותר מדענים בכירים המכירים באמת מה אומר המדע המודרני, מכירים בנס שבתופעת החיים.
    כמו כן ניתן להראות בקלות שהתורה [ובעצם התנ"ך כולו] נכתב בהשראה אלוקית, שכן התנ"ך שנכתב לפני כ-2500 שנה מנבא בבהירות רבה את תולדות עם ישראל אלפי שנים אחר שנחתם.
    קריאה בתנ"ך מתוך ידיעת עברית פשוטה בלבד והיכרות עם תולדות עם ישראל מביאה בפשטות למסקנה שהתנ"ך חובר בהשראה על-אנושית. יוצא שבכל דרך שמסתכלים על המציאות, אם מכירים את העובדות: מדע, תנ"ך ותולדות עם ישראל, מגיעים למסקנה שיש בורא לעולם ושהוא נתן תורה מחייבת לעם ישראל.
    מאחר ולחכמי ישראל ניתן התפקיד להעביר את התורה הזו מדור לדור, הרי שלא יתכן שהבורא נתן לחכמי ישראל להגיד סתם דברים, שיוכלו לבוא חברת ליצנים כמותכם ולעשות מהם צחוק. כל סתירה בין מאמרי חז"ל לבין מדע נובעת אך ורק מאי הבנה או של מאמרי חז"ל או של אי הבנת המציאות המדעית האמתית, או אי הבנת שניהם. נראה שהאפשרות האחרונה היא זאת שמאפיינת את הגיגיכם.
    לחכמי ישראל היתה כוונה במאמריהם להעביר לנו מסרים חינוכיים ברוח תורת אלוקים חיים. הם השתמשו בחלק מהמשלים שלהם בידע האנושי שהיה קיים בזמנם. בכמה עניינים נאמר "הודו חכמי ישראל לחכמי אומות העולם"… "חכמה בגויים תאמין". לכן אין שום סתירה בין יהדות למדע.

    הקב"ה מדבר אלינו בשתי שפות מקבילות:
    לכל האנושות: חוקי הטבע והגאוניות שאחורי הבריאה, והעובדה שמוח האדם מסוגל להמציא מתמטיקה לתיאור חוקי הבריאה המסובכים. זוהי שפת המדע שהיא שפה עקיפה.
    לעם ישראל: שפת התורה, שפה ישירה שדרכה הבורא מתקשר עם עם ישראל דרך אלפי נבואות לאורך כ-1000 שנים.
    לא תיתכן סתירה בין שתי השפות הבאות מאותו מקור. סתירה כביכול נובעת מאי הבנה של אחת מהשפות הללו או שתיהן.
    לסיכום: החילוניות המתוסכלת והלוחמת שלכם לא תביא אתכם לשום מקום. עם ישראל יחזור בתשובה איתכם או בלעדיכם. אי אפשר לעצור את המהלך היחידי שיכול להביא לתיקון העולם.
    אני קורא לכם בימים טרופים אלה, זמן מתן תורתנו, להתעשת לעשות חשבון נפש ולחזור בתשובה.

    פרופ' דורון אורבך, המחלקה לכימיה, אוניברסיטת בר אילן

      וכן יש הרבה נבואות שהתגשמו , שכמובן נכתבו הרבה לפני שהן קרו , כמו נבואת הגלות ,
    הנבואה על החזרה של עם ישראל לארצו שוודאי זה דבר מדהים , וכמו
    שהרצל אמר "אם תרצו אין זו אגדה" , כלומר שזאת כן הייתה אגדה
    ואף התאריך לכך , מובא בכתבי חז"ל , רבי עקיבא יוסף שלזינגר , על פי מקורות חז"ל והתורה , כותב בספרו , שכשיהיו בארץ 600,000 יהודים , הגוים יתנו לנו את הזכות לשלוט בה , ואכן כשהוחלט באו"ם על תוכנית החלוקה , היו בארץ 600,000 , יהודים ואף מעט יותר , וכידוע , פחות משנה מאז גם הוקמה המדינה , שדברים אלו נכתבו היו בארץ פחות מ40,000 יהודים , האם זה מקרה ? לא נראה לי..

    נבואת המהפכה הטכנולוגית בזוהר:
    *בזוהר כתוב כבר מלפני 2000 שנה שבשנת 5600 יפתחו שערי החכמה בעולם (התפתחות טכנולוגית)
    "ובשית מאה שנין לשתיתאה, יתפתחון תרעי דחכמתא לעילא, ומבועי דחכמתא לתתא, ויתתקן עלמא. לאעלא בשביעאה. כבר נש דמתתקן ביומא שתיתאה, מכי ערב שמשא, לאעלא בשבתא. אוף הכי נמי, וסימניך בשנת שש מאות שנה לחיי נח וגו' נבקעו כל מעיינות תהום רבה" (זוהר פרשת וירא קלב)*

    תרגום: "ובשש מאות שנה לאלף השישי (5600 שנה לבריאת העולם, היינו במאה התשע-עשרה , בשנת 1840). ייפתחו שערי החכמה למעלה. ומעייני החכמה למטה. ויכין עצמו העולם להיכנס באלף השביעי. כאדם המכין עצמו ביום השישי אחרי הצהרים להכנסת השבת, כן גם בזה. וסימנך: "בשנת שש מאות שנה לחיי נח וגו', נבקעו כל מעיינות תהום רבה".
    וכך כתוב בויקיפדיה על המהפכה הטכנולוגית במאה ה19 :

    המהפכה התעשייתית השנייה הוא כינוי לתקופה שתחילתה במאה ה-19 בין 1840–1860 וסיומה במאה ה-20 בתחילת מלחמת העולם הראשונה.
    ידועה גם כ"מהפכה הטכנולוגית" עקב ההתפתחות של טכנולוגיות רבות בזמנה, כגון: החשמל, הרכב הפרטי, ייצור הפלדה, הטלגרף, רדיו, טלפון, הנורה החשמלית, שיטת פס הייצור, מנוע הבעירה הפנימי, דשנים כימים, כרטיסי הניקוב, וכלי התעופה הראשונים ששימשו בפועל לצורכי תחבורה.

    וכך אומרים אנשים מדע על המאה ה19 :
    "המאה התשע עשרה השיגה התקדמות גדולה יותר מזו של כל המאות הקודמות בידיעות הטבע ובהבנת מהותו; היא פתרה חידות עולם חשובות רבות שנחשבו בראשיתה כבלתי נתונות לפתרון; היא הסירה את הלוט, במדע ובהכרה, מתחומים חדשים אשר האדם לא חלם על קיומם לפני מאה שנה" (פרופסור צ'רניבסקי בספרו "בין דת למדע" עמוד 248).

    הנבואה על החזרה של עם ישראל לארצו ,
    ואף התאריך לכך , מובא בכתבי חז"ל , רבי עקיבא יוסף שלזינגר , על פי מקורות התורה שבכתב שבעל פה כמובן , כותב בספרו , "ברית עולם" שכשיהיו בארץ 600,000 יהודים , הגוים יתנו לנו את הזכות לשלוט בה , ואכן כשהוחלט באו"ם על תוכנית החלוקה , היו בארץ 600,000 , יהודים ואף מעט יותר , וכידוע , פחות משנה מאז גם הוקמה המדינה , שדברים אלו נכתבו היו בארץ פחות מ40,000 יהודים , האם זה מקרה ? לא נראה לי..

    עוד דוגמא , היא נצחיותו של העם היהודי שהובטחה בפסוקים רבים, והבטחה זו היא בבד בבד עם ההבטחה שיהיו בגלות: "וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם"

    הפילוסוף הרוסי נקולאי ברדייב בספרו "משמעותה של ההיסטוריה"‏ כותב:

    "לפי הקריטריון המטריאליסטי, צריכה היתה אומה זו לעבור מזמן מן העולם. קיומה היא תופעה מיסתורית ומופלאה, המעידה, כי חיי אומה זו מתנהלים בכוח גזירה קדומה".

    ההיסטוריון הבריטי (הנודע על יחסו השלילי לעם היהודי) פרופסור ארנולד טוינבי, בספרו "חקר ההיסטוריה" סוקר עלייתן ומפלתן של 21 תרבויות קודמות, וכך כותב על היהודים:

    "שמירת הזהות הלאומית מצד אומה ללא עצמאות מדינית, ללא שפה מדוברת אחידה, אומה שאינה מרוכזת אלא מפוזרת על כל קצוות תבל, ולמול רדיפות נוראות רצופות, זוהי תופעה כה לא רציונלית שלמולה ניצב כל היסטוריון פעור פה."

    יש לציין גם, שקיימת גם נבואה שעם ישראל יהיו מועטים (דבר שמגדיל את הפרדוקס על נצחיותה של האומה היהודית):

    "וְהֵפִיץ יְהוָה אֶתְכֶם בָּעַמִּים וְנִשְׁאַרְתֶּם מְתֵי מִסְפָּר בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר יְנַהֵג יְהוָה אֶתְכֶם שָׁמָּה" (דברים ד, כז), ובהמשך: "וְנִשְׁאַרְתֶּם בִּמְתֵי מְעָט תַּחַת אֲשֶׁר הֱיִיתֶם כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם לָרֹב כִּי לֹא שָׁמַעְתָּ בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ"

    גם זה "צירוף מקרים" ?

    תופעת נצחיותו של עם ישראל הינה על טבעית. כה מדהימים הדברים בעל-טבעיותם עד שגם גדולי הפילוסופים, ההיסטוריונים והסופרים מאומות העולם עומדים משתהים מול התופעה המדהימה הזאת.

    הפילוסוף הצרפתי ז'אן-פול סארטר]: "אינני יכול לשפוט את העם היהודי על פי הכללים המקובלים של ההיסטוריה האנושית. העם היהודי הוא משהו מעבר לזמן".

    הפילוסוף הרוסי ניקולאי ברדייב: "לפי הקריטריון המטריאלסטי [החומרני] והפוזיטיבי [ההפך מחומרני], צריכה הייתה אומה זו לעבור מן העולם. קיומה הוא תופעה מסתורית ומופלאה, המעידה כי חיי אומה זו מתנהלים בכח גזרה קדומה".

    הפילוסוף והמתמטיקאי הצרפתי בלז פסקל](1623-1662): "דבר מתמיה, הוא לראות את העם היהודי הזה שורד שנים כה רבות, כשהוא נתון תמיד לעינוי, …הוא דבר שסותר את עצמו, הריהו שורד למרות עוניו".

    ארנולד טוינבי, מגדולי ההיסטוריונים של המאה ה-20, אשר חקר את עלייתן ושקיעתן של 21 תרבויות](1889-1975): "שמירת הזהות הלאומית מצד אומה ללא עצמאות מדינית, ללא שפה מדוברת אחידה, אומה שאינה מרוכזת, אלא מפוזרת על כל קצוות תבל, ולמול רדיפות נוראות רצופות – זוהי תופעה כה לא רציונאלית שלמולה ניצב כל היסטוריון פעור פה".

    פרופסור ג'ורג' פרידמן, סוציולוג והיסטוריון צרפתי נודע: "יש לעם היהודי היסטוריה שאינה כשל כל העמים. כתבתי פעם שהיהודים הם תאונה של ההיסטוריה, משהו שאיננו תואם את הכללים המקובלים של ההיסטוריה".

    הסופר האמריקאי הרמן ווק(1914): "עם זה התגבר על שורה מדהימה של צרות ופגעים שעל פי דרך הטבע אין לעמוד בהם. התקיימות ממושכת זו בניגוד להיגיון ההיסטורי היא הדבר המופלא ביותר והמצריך הסבר, אף כי גם אריכות הימים כשלעצמה מפליאה היא למדי".

    הסופר האמריקאי מרק טווין(1856-1904): "המצרים, הבבלים והפרסים עלו ומלאו את העולם בשאון הדר ויפעה, עד שהועם הזוהר והם שקעו ועברו מן העולם. היוונים והרומאים הלכו בעקבותיהם. עוררו רעש עצום ונעלמו. עמים אחרים הופיעו, נשאו ברמה את לפידם לזמן מה, אך הוא נשרף באש של עצמו. ועתה, הם יושבים בצל או אבדו בכלל. היהודי ראה את כולם, הכה את כולם, והוא היום מה שהיה מאז ומעולם. אינו מראה סימני שקיעה, לא תשישות של זקנה, אין האטה בכישוריו, וערנותו לא קהתה. כולם בני תמותה בעולם, מלבד היהודים. כל הכוחות חולפים אך הוא נשאר. מהו סוד נצחיותו?"

    אני גם מציע לך להתעמק בצופן התנכ"י , הצופן התנכ"י הוכח , ואז המתנגדים טענו שהמחקר מזויף (בגלל דרגות חופש גבוהות) , ואף זייפו בעצמם באופן מוצהר צפנים בספר מלחמה ושלום , כדי להוכיח שניתן לזייף.
    מאז נערכו מחקרים רבים שמוכיחים שהצופן בתורה אמיתי , ולא מזויף ,
    דוגמא לכך , היא מחקרו של פרופסור רוברט הארליק , הנה ציטוט מויקיפדיה עליו ועל המחקר שלו :הוא בדק בעצמו את הצופן זמן רב, השתכנע בנכונותו, ואף תרם לו הוכחה: הוא הציע לבדוק האם מלבד הדילוג המינימלי, בו היה ידוע מראש כי רשימתו של ויצטום הצליחה בפסוקי התורה, ואילו רשימתו של מקי הייתה מוצלחת בספר "מלחמה ושלום", ישנו מקום נוסף בו נמצאת התכנסות בין השמות לבין התאריכים, והפעם בדילוג גדול יותר. כלומר מה תהיינה התוצאות של "דילוג מינימלי מספר 2", "דילוג מינימלי מספר 3", וכן הלאה. תוצאת בדיקתו גלתה כי הרשימות של ויצטום הוכיחו את עצמן שנית, ואף עד הניסיון העשרים נמצאו תוצאות מרשימות. רשימתו של מקי, לעומת זאת, הלכה וכשלה ולאחר הניסיון השלישי כבר לא הייתה כל משמעות סטטיסטית לתוצאות. הארליק הרצה על הנושא בפני משתתפי הכנס הבינלאומי לזיהוי תבניות שהתקיים בהונג קונג בשלהי 2006[1]. וביוזמתו אף הרצו שם גם חוקרים נוספים של דילוגי אותיות בתורה

    בנוסף לכך , נמצאו ממצאים שאין אפשרות לזייפם , כי יש רק דרך אחת לכתוב אותם , ולכן אין דרגות חופש , https://youtu.be/5jVPHxa6BaU

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל