לתרומות לחץ כאן

בורר סמוך לסעודה – בסעודה שלישית בבית הכנסת

שאלה:

שלום וברכה אצלנו בבית הכנסת אנו מכינים את הסעודה השלישית כעשר דקות לפני תפילת מנחה ואז מתפללים חצי שעה וזה סהכ 40 דקות מרגע ההכנה לתחילת האכילה רציתי לשאול מקרה שהיה השבת בעניין מלאכת בורר כשסידרתי את הפיצוחים אז הייתה לי שקית פיצוחים של בוטנים. השקית הייתה ב1/3 האחרון שלה והיה ניכר מאוד שיש בוטנים ויש קליפות של בוטנים. בהתחלה אמרתי לעצמי כדי שלא אברור אשלח את היד ומה שיעלה בידי יעלה.עלה גם בוטנים וגם קליפות ושמתי בצלוחיות. לקראת סוף השקית היה מעט בוטנים ומעט קליפות ולקחתי במיוחד את הבוטנים מתוך השקית ושמתי בצלחת זה אומר שלקחתי אוכל מתוך פסולת עם היד האם זה בסדר מה שעשיתי? האם 40-45 דקות זה נחשב לאלתר? מדובר בצורך רבים,ונהוג בבית הכנסת לסדר לפני התפילה את הסעודה תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

נראה שכיון שזה הזמן המקובל והאפשרי לטרוח בהכנת הסעודה – מותר. ומכל מקום בברירה כה קצרה שאינה מצריכה טירחה רבה, הייתי לכתחילה עושה זאת לאחר מנחה.

מקורות:

אמנם בס' איל משולש פרק ח הערה כד הביא בשם הגרי"ש אלישיב שאם בכוונתו לעסוק במלאכה חשובה בין הברירה לסעודה, כמו תפילה, זה קוטע ולא נחשב סמוך לסעודה, נראה שכוונתו לדבר אקראי שאכן בעיני הרואה נראה כהפסק, כמו אדם שבביתו עושה כך, אבל כאן שזה הזמן המיועד להכנת הסעודה לכתחילה, וכך הוא הסדר שכאשר באים למנחה מכינים את הסעודה – נראה שעדיין זה נחשב סמוך ומותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל