לתרומות לחץ כאן

השגת גבול בהלכות בחירות – המשך

שאלה:

יישר כח על תשובתכם המהירה בנדון. אפשר לענ"ד גם לומר שאין זה דומה לשתי חנויות או לעסק של שני שותפים שהתפרדו זה מזה ואחד מהם פתח עסק דומה באותו רחוב אבל בנדו"ד יכול לכאורה אותו ח"כ שפרש ממפלגת האם ופתח מפלגה חדשה שהוא אינו לוקח קולות ממפלגת האם כיון שאותם קולות שייכים לבוחרים שהוא היה נציגם במפלגת האם ועם פרישתו הם עברו אליו למפלגה החדשה.אבל צריך גם להיות ברור שאכן המפלגה החדשה אינה פונה לאותו קהל יעד .אבל מ"מ נראה לענ"ד שאם כתוצאה מכך נפגעת מפלגת האם כאשר ע"פ סקרים מקצועיים אין סיכוי שהמפלגה החדשה תעבור את אחוז החסימה ותיכנס לכנסת יש לחשוש אם אין כאן איסור יורד לאומנות חבירו ואיסור השגת גבול כאשר גם מנהלים קמפיין ותעמולה המופנה לאותו קהל יעד.
ןעיין עוד בשו"ת חת"ס חו"מ סי' סא בדבר שאין מקום לשניהם איכא איסור יורד לאומנות חבירו.ועי' עוד באג"מ חו"מ סי לח אם ע"י פתיחת עסק חדש לא יוכל בעל העסק הקיים להתפרנס בכבוד או אף לסגור את חנותו,ע"ש.
לענ"ד צריך לנהל גם מערכת בחירות ע"פ ההלכה.
ואשמח אם תעיינו שוב בנידון ולקבל את תשובתכם.
בברכה רבה וכו"ט.

תשובה:

שלום וברכה,

אין קשר בין הדין של יורד לאומנותו של חברו לריצה לבחירות. יורד לאומנות הכוונה האם ומתי מותר לפתוח עסק זהה ולהפריע לעסק שקיים בעיר. וכבר הבאנו שאם לא משבית לו את העסק – מותר. הריצה לבחירות לא נחשב לריצה עסקית של אומנות, אלא תחרות מי ישרת את הציבור. וכל אדם יש לו את הזכות להביע את עמדתו ועקרונותיו איך ראוי לשרת ולנהל את המדינה. והציבור ישפוט במי כדאי לו לבחור, כך שלא נוכל לאסור על אדם שמריץ את עצמו לתועלת הציבור והציבור מעוניינים בו.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל