לתרומות לחץ כאן

משמעות הפלה מוקדמת / הכשרת טוסטר

שאלה:

ערב טוב, 1. האם ניתן להכשיר טוסטר שהיה אצל אדם שאינו שומר תורה ומצוות? 2. לאחרונה לצערנו עברנו הפלה בשבוע 13 להריון. רצינו לדעת מאיזה יום נכנסת הנשמה לגוף אמרו לנו שלפי ההלכה הנשמה נכנסת לגוף לאחר 40 יום. האם זה נכון? 3. מתי צריך לטבול לאחר הפלה וגרידה? תודה

תשובה:

שלום וברכה

הצטערתי איתכם בצער שפקד אתכם, אני רק רוצה לחדד לכם נקודה אחת, הרבה פעמים נשים שעוברות הפלה, בפרט הפלה ראשונה, חשות תחושה של שכול ממש ואבל, צריך לדעת שרוב רובן של ההפלות היו לכתחילה עובר פגום שאינו יכול להתפתח, כך שאמנם האכזבה רבה, אבל לא מדובר בילד שחלילה נפטר, אלא בהריון נפל שאין לו כל משמעות ולא היה אמור לצאת ממנו דבר. חשוב לדעת את זה כדי להניח את הדברים בפרופורציה הראויה.

אינני יודע מתי נשמה באה לעובר, מה שנעשה בארבעים יום הוא שהגוף מתחיל להתרקם, יש לזה השלכות לגבי פדיון הבן לבן שיוולד אחריו ועודד ענינים, אבל אינני יודע לגבי הנשמה. בכל מקרה נשמה כזו לא צריכה שום תיקון ולא צריך לעשות דבר, פשוט לשכוח עם הזמן ובעזרת ה' תזכו לזרע של קיימא.

יש לציין עובדה חשובה, בממוצע כל הריון חמישי בישראל מסתיים בהפלה, כך שאם אשה חרדית יולדת שבעה שמונה ילדים וכו'. כמובן, זה לא מדוייק כי יש נשים שמפילות כמה פעמים ויש שבכלל לא, אבל חשוב להבין, הפלה מוקדמת [גם במקרה שלכם זה עדיין על גבול המוקדם] היא חלק מהפריון, כך זה עובד.

אחרי הפלה בשלב זה אין לטבול לפני היום ה14 אבל בלאו הכי זה לא יקרה, כיון שיש דימום מסיבי אחרי הפלה, ולא ניתן לעשות הפסק טהרה מיד.

ובמעבר חד, את הטוסטר – אם מדובר בטוסטר תנור ולא בטוסטר משולשים – יש לנקות היטב, להמתין 24 שעות ללא שימוש, ואז להפעילו על חומו המירבי ריק 20 דק'. טוסטר משולשים לא הייתי משתמש, נראה שהוא צריך ליבון חמור.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס"ד

    תודה רבה על התגובה,
    ב"ה יש לנו חמישה ילדים שיהיו בריאים…אך בהריון זה הייתי במעקב אצל רופאה והיא אמרה שהכל בסדר. אכן לא הרגשתי כלל טוב, אך הרופאה אמרה שהכל תקין ושאעשה בדיקות דם….

  2. תמיד הכל בסדר, עד שזה משתבש… כך שגם הרופאה צדקה וגם אני צודק… אני מכיר את הנושא הזה מקרוב מתוך עיסוקי הרבה שנים עם הפן ההלכתי של דיני טהרה ופדיון הבן וכדומה, שוחחתי בענין זה עם בכירי הרופאים בתחום, ואין סיבה לחשוב יותר מידי, כך זה הסדר של הפריון ורוב הנשים עוברות את זה במוקדם או במאוחר. אמר פעם רופא בכיר, שצריך לומר תודה גדולה בהפלה כזו, כי זה בעצם האופן הטבעי בו הגוף מגיב להריון לא תקין, אם חלילה זה ממשיך והגוף לא מגיב בעצם נכון, נולד ילד פגוע מאוד…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל