לתרומות לחץ כאן

שוכר שרוצה להסיר את המזוזות בדירה שכורה

שאלה:

שלום רב, אני ובעלי התחתנו לפני כמעט 4 שנים ועברנו לגור יחד בשכירות. כשעברנו לגור יחד בעלי הביא מזוזות שהיו לו מדירות קודמות שהיה גר בהם בשכירות, וכשעזב אותם הוא לקח את המזוזות איתו מבלי להשאיר מזוזות אחרות בדירה.. אציין בנוסף שהוא לא זוכר כמה זמן הדירה הייתה בלי מזוזות עד שבא שוכר חדש ושם מזוזות משלו. בעלי לא ידע שאסור להעביר מזוזות מבית לבית ורק היום נודע לנו שזה אסור. אציין גם שהמזוזות נבדקו והם כשרות. השאלה שלי1) האם זה בסדר להמשיך להשתמש בהם או לקנות מזוזות חדשות? 2) ואם זה בסדר להשאיר אותם אז האם זה בסדר שכשנעבור דירה ניקח אותם איתנו ונדאג למזוזות אחרות במקום או שנדאג שהשוכר שעובר לדירה ישים את המזוזות שלו ברגע שאנחנו נוציא את המזוזות שלנו? אודה מאוד לתשובתך

תשובה:

שלום וברכה,

1. בשעה שעוזבים את המזוזה אסור להסיר את המזוזות, מאחר והמזוזות הינם שמירה על הבית. וכאשר מוציא את המזוזות מראה שלא רוצה שיהיה לבא אחריו שמירה. ולכן נהגו להשאיר את המזוזות. בדיעבד אם הסיר את המזוזות כאשר עזב את הבית אינו חייב להשיבם ויכול להשתמש בהם בבית אחר. [הבעיה לא במזוזה אלא בבית שלא להשאירו ללא מזוזה].

2. כאשר עוזב את הבית יכול לבקש מהשוכר שיביא מזוזות משלו, ואם יסכים הזוכר להביא מזוזות חילופיות ייטול העוזב את המזוזות שלו. כמו כן מותר להחליף מזוזות ולהשאיר מזוזות כשרות במחיר זול יותר, ולקחת את המזוזות המהודרות לביתו. העיקר שהבית לא יישאר ללא מזוזה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל