לתרומות לחץ כאן

גילגול נשמות וכל מה שנוגע לכך

שאלה:

בס"ד דרשנים מדברים על הגלגול: למה הנשמה לא זוכרת את מעשיה מהעבר? ב.נשמת המשיח היא נשמה עתיקה או חדשה? ג. בתחיית המתים: לאיזה גוף תחזור הנשמה? הרי עשתה מצוות בגופים שונים. ד. אם הנשמה חטאה – מה חטאו של הגוף החדש ,שהוא לוקה בחינם ? ה. אם השכר ועונש זה לנשמה – מה הצורך לגוף לקום בתחיית המתים ? בברכות התורה

תשובה:

שלום וברכה

אינני בקי בנסתרות, אבל אני מניח שגם דרשנים אחרים שאתה שומע אומרים בענין זה לא יודעים הכל ממש.

למה הנשמה לא זוכרת את העבר זה ברור מאוד, הרי באופן זה תשלל ממנה הבחירה, כל הרעיון הוא שאדם לא יודע את עולמו הרוחני ואת עולמו הקודם, והוא יכול לדמיין על המפץ הגדול ועוד שאר יצר הרע…

נשמת המשיח היא מן הסתם ניצוץ מנשמתו של דוד המלך, הרי בכל דור יש את הראוי להיות משיח שהוא התפשטות של משה רבינו ודוד המלך.

לפי הידוע לי, נשמה אינה דבר אחד ממש, כלומר יש חלקים בנשמה שחטאו ופגמו ויש חלקים שלא, ולא הכל יורד שוב למטה, לכן כל חלק בנשמה יקום בגוף הראוי לו, שבדורו היה. משל לענין זה, כל נשמות ישראל הם חלק מנשמתו של אדם הראשון, ממילא איך יקום אדם הראשון, איך יקומו כל הנשמות האלו? תשובה: נשמה מתחלקת בכל דור ולא כולה יורדת והיא נעשית נשמה שלמה חדשה.

הגוף והנשמה כרוכים זה בזה, ואף הגוף יש בו ניצוץ אלוקי שמחייה אותו עצמו ולכן אם חטא האדם גם הגוף לוקה. גם לאחר פטירת האדם יש חלק בנשמה שעדיין קשור עם הגוף ולכן יש טעם לעלות לקבר וכו'.

בנודע לתחיית המתים יש מחלוקת ידועה, ולכל אחת מהשיטות הענין יבואר: יש סוברים שתחיית המתים תהיה לאחר ביאת המשיח, והרעיון הוא לחיות כאן חיים רוחניים של קיום מצוות ללא היצר והבלבולים שיש היום, ויש אומרים שתחיית המתים היא כבר הכנה לחיי העולם הבא [לא במובן של גן עדן וגהנום אלא של האלף השביעי ואילך כפי כל החלוקה שהביא רמח"ל שענינה חיים רוחניים בהם לאט לאט הנשמה היא העיקר והגוף נעשה יותר ויותר טפל, המציאות כולה נעשית רוחנית יותר עד שנדמית לעולמות העליונים].

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל