לתרומות לחץ כאן

טהרה בלי תשמיש

שאלה:

שלום הרב. אשתי עשתה התקן לפני מספר ימים ויש לי כאבים ממש חזקים באזור… מה שגורם לה שהיא ממש לא מסוגלת לחשוב על לשמש… הטבילה יוצאת לה האמתי היום ורציתי לדעת אם זה בסדר שהיא תטבול ולא נשמש עד שהיא תרגיש בטוחה ותרגיש טוב.

תשובה:

שלום רב

אינני יודע מה הן הסיבות, ובכל מקרה כדאי לטבול כדי שלא להכשל בשאר עניני קירבה, וכדי לאפשר את אותה קירבה. ואף שסכנה היא לאשה לטבול כשבעלה לא בעיר ואינם משמשים, כאשר הוא יחד איתה בבית נהגו שלא לחשוש. העיקר כמובן להזהר מאוד שלא להגיע לזרע לבטלה או קישוי שלא לצורך. ויכול להיות שעל ידי הטבילה גם החשש שלה ירגע קצת והיא תתרצה לקיים יחסים בנחת.

רק מה שחשוב מאוד מאוד לדעת! הכנסת התקן תוך רחמי מטמאת את האשה אפילו לא ראתה דם, וכלשון חז”ל “אי אפשר לפתיחת הקבר בלא דם”. כלומר, עצם הכנסת ההתקן לתוך הרחם גורמת לפתיחת פי הרחם, ופתיחה זו מטמאת את האשה. לכן, אם ההתקן הוכנס בתוך השבעה נקיים הוא סותר אותם, וההפסק טהרה נעשה בעצם בבדיקה הראשונה שאחרי הכנסת ההתקן, והראשון לנקיים מתחיל בלילה שלאחר אותה בדיקה!

בהצלחה

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אינני מבין מה זה משנה, אולי תשאלו את הרב פנירי למה כוונתו, אולי לא הבין שמדובר בהתקן תוך רחמי וחשב שמדובר על נוברינג.

  2. אני כותב כאן תמצית מתוך הספר על הלכות נידה של הרב פנירי שליט"א.

    ש. אשה שהתקינו לה, או הוציאו לה התקן תוך רחמי, האם נטמאה?
    ת.
    אבני שוהם (לרה"ג משה פנירי): בהתקנה תופסים את צוואר הרחם בצבת שבקצהו שתי סיכות חדות החודרות לבשר צוואר הרחם, ומחדירים ההתקן שקוטרו כארבעה מ"מ לתוך הרחם – לפוסקים שפתיחה חיצונית אינה נחשבת פתיחה – טהורה, אבל אם יאמר הרופא שיצא דם מהרחם במהלך ההתקנה – טמאה, ולפוסקים שפתיחה חיצונית נחשבת פתיחה, אז לפוסקים שעד עובי של שלושה מ"מ אפשר לפתיחה ללא דם – טמאה, כיון שקוטר ההתקן יותר משלושה מ"מ, אבל לפוסקים שעד עובי 19 מ"מ אפשר לפתיחה ללא דם – טהורה, וכדאי לבצע ההתקנה בסוף ראיית דם המחזור.
    ומכל מקום גם למחמירים לטמא עקב ההתקנה, יש לתלות בדם שיצא מצוואר הרחם בבדיקות ז' נקיים עד שיעור זמן שהרופא אומר שעשוי לדמם.
    בהוצאת ההתקן המלווה בדימום קל עקב שפשופו ברירית הרחם – לכאורה דינו כדין דם מכה, כיון ששפשוף זה פוצע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל