לתרומות לחץ כאן

כיצד ינהג גבר שמדבר עם אישה ללא כיסוי ראש

שאלה:

1. אם בראיון עבודה מראיינת אישה, זה לא נעים לא להביט בה כשהוא עונה תשובות 2. אם אישה בעבודה מדברת איתו בענייני עבודה, ובפרט אם היא דרגה מעליו, איך אפשר שלא יסתכל, נראה לי שזו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה 3. נגיד שיש לנו סידור אצל איזו פקידה (נשואה ללא כיסוי), ולי יותר קשה ללכת, אז האם צריך שאתאמץ, כי בהכרח בעלי ייראה שיערה?

תשובה:

שלום רב,

ברור שיש בכל עניינים אלו דרגות. אנשים בעלי דרגה גבוהה ביותר ידאגו שלא לשוחח פנים מול פנים עם אישה כזו, אבל המון העם גם אנשים הם בהחלט יראי שמים נוהגים כאחד האדם שהרבה פעמים הסיטואציה דורשת שהוא יעמוד מולה וישוחח איתה, אם בענייני עבודה, פקידות וכד'. אין בכך איסור, כל עוד זה מסתכם בהסתכלות בעלמא ולא מעבר לזה. לכן, לא נראה לי המצב הזה שאת מתאמצת מעבר לנורמה כדי שלא לא יצטרך ללכת לכאן או לשם, אלא תני לו לעשות כפי שהוא מבין, אני בטוח שהוא אדם ירא שמים ויודע כיצד לכלכל את מעשיו. אילו היה רוצה שתחליפי אותו, היה אומר לך.

הרבה הצלחה

מקורות:

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הרבה פוסקים סוברים שבשיער אשה נשואה בימינו אין דין ערוה, ומהם: ערוך השולחן, בן איש חי, יביע אומר ועוד. וכפי שכתבו הראשונים לגבי הרווקות שהורגלו לגלות שערותיהן ולכן אינן ערווה ומותר לקרוא כנגדן, כך גם הנשואות.

    וכמובן, עצם דין כיסוי הראש שהוא מדאורייתא אינו משתנה ומכל מקום חייבת בכיסוי, רק הנדון האם שערה נחשב ערווה או לא.

  2. ידוע שהערוך השולחן בזה הוא דעת יחיד וכולם חלקו עליו, אינני מדוע דוקא בנושא הצניעות פתאום דעת יחיד מספיקה לנו נגד משנה ברורה…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל