לתרומות לחץ כאן

מאכל לא כשר למעוברת / נוסעת בשבת ופסקו הצירים

שאלה:

לשיטת הספרדים 1. אם אישה מעוברת רוצה לאכול מאכל לא כשר. לתת לה? אם רוצה לאכול בשר ואחרי חצי שעה חלב? 2. אם בשבת היולדת הזמינה אמבולנס ובזמן הנסיעה התברר שזה היה צירים מדומים והפסיקו. האם אפשר לומר לנהג לחזור חזרה לבית? מה הדין בנהג פרטי או מונית? 3. אלו דברים צריך לעשות ליולדת במשך ה3 ימים לאחר הלידה שנאמר שמחללים עליה את השבת. אבקש דוגמא?

תשובה:

שלום וברכה

חלילה לתת לה מאכל לא כשר או חלב אחרי בשר. מה שאמרו בפרק שמיני של מסכת יומא שמאכילים אותה ביום כיפור, זה במצב מאוד חריג שאחז אותה בולמוס, שזה ממש חולי שמסכן אותה מחמת תאוות המאכל, כפי שמתואר בגמרא שפניה משתנות ממש מחמת הבולמוס! בלי זה ודאי שאסור, ואדרבה היא חייבת גם לצום ביום כיפור, לא רק להמנע ממאכל לא כשר.

כאשר נמצאים באמבולנס וברור שזו היתה אזעקת שוא אסור לעשות שום מלאכה על ידי יהודי, אם זה נהג גוי מותר לחזור איתו הביתה כי בכל מקרה אשה במצב כזה היא בחזקת חולה שאין בו סכנה שמותר אמירה לגוי, אבל בנהג יהודי כל לחיצה על הדוושה היא איסור תורה ואין לעשות אפילו לחיצה אחת כזו, יש לרדת מהרכב מיד שם ולמצוא מקום להיות בו עד אחרי השבת.

יולדת תוך שלושה ימים היא חולה שיש בה סכנה לענין זה שהיא פטורה מצום יום הכיפורים, אבל באופן רגיל אין לעשות בשבילה שום חילול שבת אלא אם כן אירע משהו שמצריך זאת, כמו עילפון פתאומי של מוסבר או דימום חזק מאוד שיש חשש לאיבוד דם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל