שאלה:
שלום וברכה. 1.בבית הכנסת יוצא לי לפעמים בזמן חזרת הש"ץ/קריאת התורה/אמירת קדיש להיות סמוך לאדם אחר שעומד באמצע תפילת עמידה. האם הנ"ל נחשבים כעוסק בתפילה לעניין זה שיהיה אפשר לשבת בצד אדם שמתפלל שמו"ע? 2. באופן כללי, האם באופנים שמותר לשבת הכוונה רק לאדם שכבר יושב ויכול להמשיך בכך או גם להתיישב [כוונתי בין לצורכי תפילה ובין לאם הוא בא בגבול כמו אם אדם הגיע מאוחר ומתפלל בכניסה כך שאף שכולם סיימו הוא באמצע, האם ניתן לשבת או לעבור שם אף שבזמן שהתחיל לא הייתי שם]. תודה רבה! תודה רבה.
תשובה:
שלום וברכה
1. גם אופנים אלו נחשבים כעוסקים בתיקוני התפילות, אבל יקפיד שיהיה ניכר שעוסק בכך, ויעקוב אחרי החזרה מתוך הסידור, ראה כף החיים קב ט, ומשנה ברורה קכד כ.
2. באופנים אלו מותר גם להתיישב, אמנם לגבי בא בגבולו אין כל כך מציאות זו… מה שנחשב בא בגבולו הוא בגלל שישב קודם, אמנם אם עומד במקום שאסור לעמוד מותר להתיישב גם לכתחילה.
שלום. תודה רבה על התשובה המהירה.
עוד שאלה קטנה- אדם שמסיבה כלשהי לא הספיק לתפילה בישיבה ומתפלל במקומו בשעה אחרת.
האם זה נחשב כבא בגבול משום שמבחינת הישיבה זו לא השעה המיועדת לתפילה?
תודה!
אם זו כבר השעה המיועדת ללימוד ברור שאין לו להתפלל שם ולהפריע ללומדים.
השאר תגובה