לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

נגעי הרפס בימי טהרה / זוג חצי חצי

שאלה:

שלום וברכה. אנו זוג חצי דתי וחצי חילוני כאשר אשתי היא הצד הדתי. אנו נשואים 15 שנה ושומרים נידה וטבילה כהלכתה. במהלך הכמה שנים האחרונות אני סובל מנגעים של הרפס באזור המין בממוצע של התקפה כל כמה שבועות. פעמים רבות ימים בהם אין נגעים מתרחשים בשבעה נקיים וימי הנגעים יושבים בדיוק על ימי הטהרה מה שכמובן מונע מאיתנו את הייחוד. מיותר לציין כי זה פוגע באינטימיות ובזוגיות כאשר ישנם חודשים בהם אנו כמעט ואנחנו מותרים אחד לשני אם מסיבות רפואיות מצידי ואם מסיבות הלכתיות מצידה. האם ישנו היתר בו נוכל להשתמש שיוסיף ימים בהם נוכל להתייחד?

תשובה:

שלום וברכה

ראשית נעים לשמוע שאתם מכבדים אחד את השני ואתה מאפשר לאשתך לקיים את מצוות הדת היהודית כראוי, כפי ששניכם מצווים בעצם בשווה, זה לא דבר מובן מאליו והרבה פעמים יש חיכוכים בין בני זוג על הרקע הזה, ואצלכם שיש כבוד הדדי זה דבר נהדר.

לעצם הענין אין מה לעשות מעבר ללעשות כל מה שאפשר בטיפול באותם נגעים.. אני משוכנע שאתה עושה ותמשיך לעשות, אולי משהו אלטרנטיבי? אבל בכל מקרה, שבעה נקיים לפני טבילה זו חובה גמורה שאין כל אפשרות להקל בה בשום צורה.

תרבו בתפילה לבורא העולם שלא יביא אתכם לידי נסיון, ושלא יהיו נגעים כאלו בכלל ובפרט לא בימי טהרה, ואני שותף איתכם בתפילותיכם שבעז"ה יעלו הדברים לרצון, וכבר אמרו חכמים "לפום צערא אגרא"- לפי גודל הקושי והצער בקיום מצוות כך יגדל השכר בעולם הבא.

ובעזרת ה' ההגדרה הזו שאתה נותן לכם חצי חצי כבר תתבטל, ותהיו שלם שלם… שניכם יהודים נהדרים בנים אהובים לבורא עולם, והוא לא מוכן להתפשר על חצי בלבד…

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל