שאלה:
שלום לכבוד הרב מה הדין לפי דעת השולחן ערוך, להכניס לכתחילה בתנור על ידי גוי, פיצה שיש לדין לחם, כשהתנור הודלק על ידי יהודי, אבל יש בתוך הפיצה מאכל שלא נאכל חי, כגון ביצה או חצילים והוא מיעוט, האם יש בעיה של בישול גוי?
תשובה:
שלום רב
פיצה רגילה הנעשית מגבינה ןכו' הנאכלים חי, ודאי דינה כפת עכו”ם ולא כתבשיל, לגבי ביצה וחצילים יש מחלוקת בין השו"ע לרמ"א כמובא במקורות..
מקורות:
בשו”ע סי’ קיב סעי’ ו כתב שפת שטחים עליה ביצה דינה כפת ואין בה איסור של בישולי עכו”ם, ולדבריו אין כלל מקום לחשש. אולם, גם לדברי הרמ”א שם שחולק ומחמיר, אין דבריו אמורים אלא בביצה שזקוקה לבישול, אבל פיצה נעשית כולה מחומרים הראויים לאכילה גם ללא הבישול [רסק עבניות זיתים גבינה צהובה וכו’] כך שבהם בלאו הכי אין בעיה של בישולי עכו”ם כמבואר בשו”ע סי’ קיג סעי’ א, וממילא נראה שאין מקום להחמיר.