שאלה:
בסד שלום הרב ! לעניין קריאת מגילה מה הכוונה כשאומרים שיש לקרוא בטעמים ובדיעבד יצא אדם ידי חובה. אם אני קורא את המגילה בלי ניגון בטעמים אלא בהפסקות לפי היגיון וכמובן עצירה בסוף פסוק. האם זה נקרא לכתחילה? ושאלה שנייה האם זה אותו דין גם בקריאת ספר תורה?
תשובה:
שלום וברכה
זה לא לכתחילה כיון שהטעמים יש בהם סודות גדולים ויש חיוב לכתחילה לקרוא לפי הטעמים, אבל כדבריך זה לא מעכב ויוצאים ידי חובה, ולכן אם אין בשכונה אדם אחר שיודע טעמים ניתן כך לקרוא אבל אם יש מישהו אחר, ודאי יש ללכת לשמוע ממנו.
הבנתי. אם אני עוצר בטעמים שצריך לעצור בהם ולא מנגן אז זה גם נקרא בדיעבד?
בהחלט
השאר תגובה