לתרומות לחץ כאן

בנה חדר תחת מרפסת של שכינו מקומה שעליו והחזרים מקופ"ח

שאלה:

לפני כשנתיים עשו אצלנו בבניין המשותף תוספת בניה ובנו אז גם מרפסות בכל דירה, כל דירה הוסיפה מרפסת בגודל זהה, אך היות ורצו שזה יהיה גם לסוכה אז בנו המרפסות בצורה מדורגת דהיינו בנו את המרפסות לכל רוחב הבניין כשהמרפסת של הקומה הראשונה מתחילה בקצה השמאלי של הבניין והמרפסת של הקומה השנייה משוכה קצת לצד ימין כך שחציו של המרפסת בקומה השנייה מסוככת על חצי מהמרפסת בקומה הראשונה וחציו של המרפסת מקומה ב' יש אויר תחתיה. כעת, בא השכן מהקומה הראשונה ובנה מתחת למרפסת של הקומה השניה לצד ימין היכן שהיה עד עכשיו חלל וסגר שם חדר כך זה יוצא שהוא לא היה צריך לבנות גג והוא משתמש עם המרפסת העליונה לגג לחדר שלו. השאלה הוא האם הוא צריך לשלם על זה לשכן מהקומה השניה ואם כן איך משערים את זה?
שאלה נוספת: לבן שלי יש זכאות לקבל מהקופת חולים החזר כספי עבור 30 טיפולי תרפיה במשך השנה. לכל טיפול הוא מקבל החזר של 100 ש"ח. בפועל הוא לא עובר 30 פגישות אך כל פגישה הוא בעלות של 200 ש"ח. אז חשבנו שאפשר לכתוב על הקבלה של ה200 ש"ח שזה עבור שתי פגישות וכך נקבל החזר של 200 שזה 100 ש"ח לכל פגישה. שאלנו את המזכירות בקופה ואמרו לנו שלא אכפת להם בגלל שהם נותנים עד 30 טיפולים ואם אנחנו מחשיבים כל פגישה כשתי טיפולים זה בסדר מבחינתם. וגם חשבנו לעצמנו שאולי זה באמת ככה שלפעמים הפגישות הן ארוכות ובפגישה אחת מספיקים כמו שתי פגישות קצרות. האם אפשר לסמוך על זה או שיש כאן גזל?

תשובה:

שלום וברכה,

  1. אם הרחבת הבנייה הייתה בהנף יד, וכל דיירי הבניין הרחיבו ביחד עם קבלן אחד לכולם, נחשב שהשתתפו בבנייה, ויש לו חלק במרפסת שמעליו – בתקרה שלו, ולכן שכן שסוגר מרפסת לא צריך להשתתף על השכן שמעליו. אם כל שכן בנה לבד עם קבלן בנפרד, יש לחייב את השכן שמרחיב להשתתף בהוצאות התקרה שלו – על הדייר שמעליו – חצי מיציקת הרצפה של העליון.
  2. מותר לכם לסמוך על הצעת הקופ"ח ולרשום כל טיפול כשני מפגשים, כל הוא האמת כיון שיש לראות כל פגישה כשתי טיפולים.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל