לתרומות לחץ כאן

מותר להתאבד?

שאלה:

שלום לכבוד הרב קראתי דברים והבנתי שלפעמים מותר להתאבד ואולי יש מקרים שאפילו רצוי? למשל אדם שחטא כדי לכפר על חטאיו? אם אני מרגישה כבר זמן ארוך שאין שום טעם בקיום שלי, כשהייתי חילונית חטאתי אחר כך חזרתי בתשובה כבר 7 שנים ואני ממש משתדלת לשמור הכל אבל מאד קשה לי בשידוכים אני באתרים דתים והם לא רוצים לשמור נגיעה ואני כן שומרת, אבל מרגישה שכבר לא יכולה אני שנים בודדה, עוד מעט אולי לא אוכל כבר להביא ילדים אם לא אצליח להתחתן ואני מרגישה שזה אחד מהשניים או שאני נופלת לגמרי או שעדיף שאתאבד אם מותר הלכתית, כי אני לא מרגישה שאוכל להשאר בודדה כל החיים ו( גם אין לי חברות או משפחה ) להשאר חרדית ולשמור הכל ואני לא רוצה ליפול ולחטוא מה לעשות? אל תאמר לי לא להתייאש, רק תאמר אם זה נכון שיש מצבים שעדיף להתאבד מלחטוא?

תשובה:

חלילה וחס! לא קיים דבר כזה והיא עצת היצר הרע להפיל אותך בעוון הכי נורא שיש! אין לאדם שום היתר לחבול בעצמו ובודאי לא יותר מכך.

היצר הרע ברוב חכמתו מצליח עוד הרבה יותר… את הרי מציינת את ההתמודדות שלך, את העמידה שלך בקשיים, יש לך מושג כמה העמידה החזקה הזו [כן גם אם נכשלים לפעמים] עושה נחת רוח לבורא עולם?! איזה שכר נצחי יש על כל כאב לב כזה שלא נכנעים לו?!

זה הרי נצח נצחים.

שכרך הרבה מאוד.

יש לך הרבה במה לשמוח ובמה להתגאות, חייבים לדעת ולהאמין שישועה קרובה לבוא.

ובמקביל יש היום לרפואה הקונבנציונלית והתומכת הרבה מאוד כלים לסייע וחבל לסבול לחינם.

טפלי בעצמך.

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל