לתרומות לחץ כאן

דמי תיווך בשכירות כאשר התווך לא היה בכריתת החוזה

שאלה:

ב"ה שלום הרב, אנחנו משרד תיווך, הצענו דירות להשכרה למשפחה שעלתה לארץ. הבאנו אותם לראות דירה מסויימת, ונתנו להם פרטים רבים על הדירה,והם חתמו על הסכם תיווך והם אהבו את הדירה. בעל הבית אמר לנו שהוא רוצה לדבר באופן ישיר עם הלקוח, לכן אנחנו נתנו ללקוחות את הטלפון של בעל הבית והם חתמו איתו חוזה שכירות. במהלך החוזה הבת שלהם עזרה להם בפרטי החוזה- בעניין של השפה (כי הם דוברים שפה אחרת ולא עברית). -אנחנו בתוך תיווך- נודע לנו שהם חתמו רק לאחר מכן. שאלתינו היא : האם יש חסרון בעבודתינו בתור תיווך שלא היינו בחתימת החוזה? (מדובר בחוזה רגיל). מה אומר הרב בעניין דמי התיווך, אנחנו החתמנו אותם על מחיר תיווך מלא (חודש)- יש עם זה בעי'ה שלא היינו בזמן כריתת החוזה? תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

תפקידו של מתווך להתחיל ולסיים את העסקה בין הצדדים. ולכן מתווך שהתחיל את העסקה ולא המשיך בסיומה, והיה צורך להמשיך ולא המשיך, לא יקבל שכר מלא אלא שליש או שתי שליש -תלוי בנסיבות-.

מתווך שקישר בין הצדדים, ואפילו נתן רק מספר טלפון לצד אחד כדי שיתקשר לצד השני, והצדדים סיימו ביניהם, ולא היה צורך לעזרת המתווך, נחשב שהמתווך עשה את כל העסקה, ומגיע לו שכר מלא.

במקרה שלכם, אחר שקישרתם בין הצדדים, אם לא התחמקתם מעבודתכם, ומצידכם הייתה נכונות להמשיך עד לסיום העסקה, אלא שהם העדיפו להסתדר לבד בגלל שפה או כל סיבה אחרת, נחשב שעשיתם את כל עבודתם, ומגיע לכם שכר מלא עבור העסקה. 

העובדה שהמתווך לא היה נוכח בשעת כריתת החוזה לא מפחית משכרו.

בהצלחה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל