שאלה:
שולחן ערוך אורח חיים סימן תנא – יב כל הכלים צריך להגעיל ידותיהם כמותן כו׳ ועיין משנה ברורה ס״ק סח בא״ד כל הכלים משמע דאף כלי חרס וכלי עץ כו׳ יש להעיר מדוע כתב כלי חרס, הרי אין מגעילים כלי חרס וצ״ע.
תשובה:
נראה שכוונתו לכלי מתכת או עץ שיש לו ידית חרס. שאם החשש היה מצד הכלי, לא שייך פיעפוע בכולו והידית כשרה, אבל אם החשש הוא מצד הידית עצמה אזי יש בעיה ואין לה הכשר.
יישר כח. נראה נכון. אולם עדיין דוחק קצת. ובאמת עיין ט״ז ועולת שבת (צויין בשער הציון) שכתבו כלי עץ ואבן ולא הזכירו חרס…
השאר תגובה