השתתפות בסעודה בי”ד לבן ירושלים קודם ערבית

רבני בית ההוראה
י"ט אדר א' ה'תשע"ט

שאלה:

שלום וברכה לרבנים בן ירושלים שנוסע ביום י”ד לעיר אחרת לצורך השתתפות בסעודת פורים המשפחתית המתקיימת בשעות אחר הצהרים וממשיכה עד הערב, ולאחר מכן חוזר לירושלים ושומע מגילה. א. האם יש בזה בעיה שעקב כך קורא את המגילה קצת יותר מאוחר (אך עדיין בשעה שיש מניינים מסודרים לקריאת המגילה)? ב. האם יש בזה בעיה מבחינת האיסור שלא לאכול לפני קריאת המגילה? ובאם יש, האם זה משנה מתי סיים לאכול בפועל אף שהסעודה והריקודים נמשכים ומברך ברכת המזון רק בסוף? או שבכלל יש להימנע מזה ולא להשתתף בחגיגה הזו ולהישאר בירושלים? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

כיון שהתחיל בהיתר יותר מחצי שעה לפני הגיע זמן ערבית, אינו חייב להפסיק. ראה בהרחבה בשו”ע ומשנה ברורה בסי’ רלה סעי’ ב. כך שמותר בהחלט לנסוע ולשמוח עם כולם, ובלבד שאכן תמצא אחר כך מנין טוב לערבית עם מגילה בהידור.

פורים שמח.

מקורות:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *