שאלה:
לגבי מגלת אסתר, ראיתי שמותר לכתוב בה גם טעמים, אולם רק אם אין מישהו שיודע לקרוא, אך לכתחילה לא. שאלתי האם כ"ז רק לכתוב ממש בכתב מתקיים, אבל אולי בעפרון שאינו נקרא כתב כשר, אולי כן יהיה מותר לסמן לכה"פ חלק מהטעמים הוי לכתחילה, או שאין הבדל? אשמח מאד למקורות
תשובה:
ברור שמה שכתב המשנה ברורה בסי' תרצא ס"ק כה שלכתחילה אין לכתוב טעמים במגילה אין כוונתו לאסור רק בדיו הכשר לכתיבת סת"ם אלא בכל כתיבה שהיא, שהרי בסופו של דבר כתוב כאן עוד דברים חוץ מהמגילה.
הנקודה שאולי יש חילוק
שלאו דווקא בדיו כשר, אבל הרעיון דווקא באופן שזה נראה תוספת על המגילה.
אבל אם ניכר זה שונה מהכתב, וכתב שאינו מתקיים, אולי יותר יהיה קל?
לא מצאתי חילוק כזה.
אז מותר לרשום בעיפרון
טעמי מקרא מגילה או לא
לכתחילה יש להמנע כפי שכתבנו בגוף התשובה.
השאר תגובה