לתרומות לחץ כאן

מעוניין לפרוש מתפקיד בעל קורא בבית הכנסת

שאלה:

בס"ד שלום לרבנים היקרים הי"ו הנני משמש כבעל קורא, זה מעל עשר שנים, ומעוניין לפרוש מתפקידי זה, מסיבות שונות וביניהן: ✓ חסרה בבית הכנסת דמות רוחנית כרב שישליט סדר בהתנהלות התפילה, בעיקר מוסף, אשר באמצע חזרת הש"ץ מתחילים לערוך שולחן לעריכת קידוש לאחר התפילה וגורמים בכך לרעש והפרעות למהלך התפילה. כמו כן מכים על שולחנות לפי קצב הניגון בשב"ק, ואף שהקראתי ההלכות הנוגעות לכך, ההכאות ממשיכות כרגיל. עוברים בפני הש"ץ בעת העמידה כאילו איננו, ואיני מוצא לנכון להרחיב היריעה בדברים הללו. ✓ אחד המתפללים מעלה את בנו לקרוא בפרשה עליות שונות כפי רצונו, לעיתים קרובות עם טעויות הגייה ושיבושים, וכן מבלי לעדכן אותי מראש איזה עליות יקרא. אציין שעיני אינה צרה בנער, אדרבה מפרגן לו, אך על כל פנים איני חושב שראוי לקרוא בשיבושים כשיש בעל קורא מנוסה ורהוט. מה גם שלנער אין כ"כ חפץ בקריאה זו, ועושה זאת בעיקר משום שאביו כופו לכך. ✓ כמו כן סובל אני כבר תקופה ארוכה מסינוסיטיס כרונית הכרוכה בליחות רבות בגרוני המקשות עלי מאוד את קריאת התורה. לכן עלה בליבי פשוט לפרוש. אציין שלא קיבלתי שכר מעולם, כך שאין כאן מחוייבות של עובד ומעביד. ובנוסף חשקה נפשי לבקר בבתי כנסיות אחרים ולא להיות כבול לאחד זה שנים רבות. אשמח לעצת הרב בנושא ולברכת הדרך במידה והרב מוצא לנכון. ברכה והצלחה !

תשובה:

שלום וברכה

קטונתי לגמרי מלהורות לאנשים את הדרך ילכו בה, הנושא כאן אינו הלכתי אלא של הנהגה ואיני ראוי להורות לאנשים מה לעשות בעניני הנהגה.

מה שחשוב מאוד לתת עליו את הדעת, שהנושא של זיכוי הרבים הוא דבר עצום שאין לשער את מעלתו! הרי כפי שאתה מתאר את בית הכנסת, ספק גדול אם יבוא לך מחליף הגון, ומי יודע איזו קריאת התורה תהיה שם… אתה כותב שאין שם דמות רוחנית, טעות! יש שם דמות רוחנית! אתה האיש היחיד המהווה שם דמות רוחנית, שיודע לומר לפעמים הלכות, שמתריע כשצריך, נכון לא תמיד שומעים לדבריך ולא תמיד שומעים, אבל אני בטוח שמשהו נכנס, ועצם הנוכחות שלך משפיעה גם אם זה לא מספיק ניכר כלפי חוץ. לכן, אינני יודע מה להציע לך, אבל אל תקל ראש במעלת מעשיך, זו זכות עצומה!

חילך לאורייתא ובכל אשר תפנה תצליח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל