לתרומות לחץ כאן

חבר ערבי – למה היהדות גזענית?

שאלה:

שלום הרב, עמית שלי בעבודה ערבי מוסלמי, שאל אותי 2 שאלות גדולות: 1) למה הקב"ה בחר בנו? * הסברתי לו שהקב"ה קודם שאל את כל העמים והם שאלו מה כתוב ולא רצו ורק אנחנו אמרנו "נעשה ונשמע" * הסברתי לו שעקב המסירות נפש של אבותינו שהתחילה מאברהם והלאה. הסברים אלו לא סיברו לו את האוזן. 2) למה מי שהוא אינו יהודי חייב להתגייר בשביל לקבל אותו שכר כמו שיהודי מקבל, למה אמרקאי כפי שהוא לא יכול לקיים את כל המצוות ולקבל את אותו גן עדן שאנחנו מקבלים? אשמח לשמוע מה יש לכם לומר.

תשובה:

שלום וברכה

בכוונה תחילה לא שיניתי את הכותרת שנתת, משום שהיא מסבירה לפי דעתי את שורש טעותו של החבר השואל! כדי להסביר מדוע היהדות אינה גזענית אסביר מה זה גזענות… אדם גזעני זה אדם שמעדיף לאום או גזע או מין אחד על פני השני, אדם כזה לא מוכן לקבל בני "גזע נחות" להיות חלק ממנו. למשל, אם יש גזענות בארה"ב כנגד שחורי עור, אזי שום גיור לא יעזור להם כדי להתקדם בחיים… היהדות אינה גזענית בכלל, היא מוכנה לקבל אל חיקה כל אדם באשר הוא, ובלבד שירצה לקיים את חוקיה. יהדות היא דת ולא גזע! כל אדם בעולם לכשיקבל עליו את חוקי התורה יוכל להצטרף אלינו מלא מלא, ואדרבה, התורה מצווה ב48 מקומות לאהוב גרים. איננו עוסקים בפעילות מסיונרית משום שחלק מהאמונה שלנו היא שלא כל באי העולם חייבים להיות יהודים [בשונה מדתות אחרות שכופות את אמונתם על כולם בכוח הזרוע], אבל אנחנו בהחלט מקבלים את כולם.

חשוב לחדד, יהדות אינה לאום, אלא דת! יהודי יכול להיות אזרח אמריקאי או צרפתי ולהיות יהודי, הוא לא חייב להיות ישראלי, ולדת הזו כולם יכולים להצטרף אם רק יתאימו עצמם לדרישותיה. זו לא גזענות.

 הסיבה שצריך להתגייר, משום שהדת הזו יש לה דרישה פשוטה, היא ניתנה לנשמות מסוימות המתאימות לכך, ליהודי יש נשמה החצובה מתחת כסא הכבוד, כדי לקבל נשמה כזו יש להתגייר, בגיור נכנסת נשמה כזו ללב האדם.

חשוב לציין עוד, אנחנו מאמינים שלהיות יהודי זה חובה, תפקיד, ולא פריבילגיות. כלומר אין לנו היתר להתנשא על פני אדם אחר, לשעבד אותו חלילה וכדומה, יש לנו רק חובות שכוללות את מצוות התורה.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זה כלול בתשובה שהשבתי,העולם נברא בשביל העם היהודי, זו לא בחירה שנעשתה באיזה שהוא שלב [המדרש שהזכרת היה כדי שלא יהיה לגויים פתחון פה, אבל האמת שהעולם נברא בשביל ישראל ובשביל התורה המיוחדת לשורש נשמתם החצובה מתחת כסא הכבוד], לגוי כלל אין נשמה הכלולה מכל העולמות העליונים, כך שאינו שייך בקיום התורה כיון שאינו יכול להשפיע בעליונים במעשי מצוותיו, היהודי יש לו נשמה אחרת לגמרי, רק הסברתי שהאמונה הזו אין בה שמץ של גזענות משתי סיבות: א. זה לא מקנה לנו זכויות יתר ויכולת לשלוט חלילה בעמים אחרים. ב. כל אדם יכול להצטרף אלינו ובכך יקבל נשמה זו אף שלא נולד יהודי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל