לתרומות לחץ כאן

הזמנתי מוצר דרך האינטרנט ולא הגיע לביתי

שאלה:

שלום וברכה, הזמנתי מוצר בחנות באינטרנט שמצויה בארה"ב אל בית מאבי שגם נמצא בארה"ב. ישנו מעקב מישלוח שהראה שהחבילה הגיעה ליעד אבל אבי לא מצא אותה.(הם ברוב הפעמים משאירים את החבילות מחוץ לבית, בחצר, ואם לא ,הם משאירים פתק שזה נמצא בדואר).לא נמצא גם פתק. היה יום שאבי לא היה נמצא בבית וגם כאשר חזר באותו יום לא ידע שאמורה להגיע חבילה ולא פתח את הדלת לבדוק אם יש משהו. בינתיים הגיעו כמה חבילות מחנויות שונות ורק שלי לא נמצאה. אבי התקשר לשירות לקוחות והפקידה אמרה שהיא לא יכולה לעשות כלום לגבי חברת המישלוח שהחנות משתמשת בשירותיה והשליחים לא שכירי החנות. לפי המשתמע החנות מחזיקה את חברת המישלוח אחראית כנראה. אבי לא עשה בירורים עם חברת המישלוח שיבדקו מה קרה והתעקש עם הפקידה שהחנות תזכה את כרטיס האשראי מכיוון שהמוצר לא הגיע. החנות זיכתה והחזירה את כל הסכום. אנחנו חוששים מגזל מכיוון שיש תמיד אפשרות שיגנבו חבילה שהיתה מחוץ לבית והיו מקרים ששליחים בעצמם גנבו והם מתועדים באינטרנט. אין אנו יודעים אם החברה היא בבעלות יהודי או גוי וגם בימינו חברה יכולה להיות שייכת לשניהם גם יחד. רצינו לדעת אם להחזיר את הכסף?

תשובה:

שלום וברכה,

החנות ששמעו את סיפור הדברים והסכימו בסופו של דבר לזכות אותכם, ולכן גם אם אינם חייבים בזיכוי הכספי, אין עליכם עוון גזל, מאחר והם הסכימו לכך ומחלו לכם.

בנוסף, מסתבר שמעיקר הדין הם חייבים לתת לכם פיצוי כספי, למרות שחברת המשלוח הינה חברה פרטית, אך כל עוד והמקח לא הגיע לידכם לא חל העסקה, ועליהם להשיב את הכסף, או להביא חפץ חילופי. [אלא אם כן הותנה מראש שהם מסירים אחריות מהמשלוח].

בהצלחה.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ישר כח,
    אנחנו פשוט מוטרדים מהאפשרות שהמשלוח הגיע, אבל נגנב בין ע"י עובר אורח או שליח מחברה אחרת שהביא מישלוחים אחרים בזמן סמוך.

  2. אינכם צריכים להיות מוטרדים, מאחר וההפסד צריך להיות על המוכר ולא עליכם, כל עוד לא הגיע לידכם נחשב שהעסקה לא בוצעה. והאחריות עליהם. זה בסדר גמור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל