לתרומות לחץ כאן

כשרות בשר שאינו חלק

שאלה:

שלום כבוד הרבנים ושבוע טוב, האם אפשר להגיד שספרדי שלא אוכל בשר חלק בית יוסף אוכל טרף ? אם הוא אוכל רבנות האם הוא עובר עברה חמורה כזאת ?.. האם אפשר להגיד שיש ענין של לכתחילה ובדיעבד ? תודה רבה על תשובתכם מלאה בבקשה, כל טוב שלמה

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע מדוע אתה מחפש הגדרות על עצם האיש… ספרדי אסור לו לאכול בשר שאינו חלק, כיון שהספרדים קיבלו עליהם את הוראות הבית יוסף, ואין שום צד להקל בזה גם לא בדיעבד גדול, למעט חולה שאין לו אפשרות להשיג כל בשר אחר, שאז יש להתייעץ עם רב מה לעשות. אני מניח שזה לא המצב…

באופן כללי חשוב לדעת גם לגבי בני אשכנז, כיון שהנושא של כשרות הבשר מצריך מומחיות רבה מאוד, הן בשחיטה והן בבדיקות, אין לקנות בשום אופן בשר שאינו בכשרות מהודרת! עלולים לבוא לידי מכשול, ומי שקונה בכשרות מהודרת, כמו העדה החרדית הרב רובין שארית ישראל וכו', בודאי יכול לאכול וזה חלק גם לבית יוסף בהידור.

יום נעים.

מקורות:

 

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אז הצרורה ברורה מי שאוכל רבנות (במיוחד בקר) עובר עברה ואוכל טרף !!! אם אני רוצה לעשות קצת פרובוקציה יש לנו אז רוב גדול של עם ישראל שאוכל טרף ! למה קיים אז את ההגדרה של רבנות ? האם רבנות היא למרות הכל כשר ?

  2. חלילה לא אמרתי שרבנות זה טרף! הרי יש שוחטים ומשגיחים וכו', רק אמרתי שכיון שמצוי מכשול בדבר כל כך מורכב הנעשה בצורה תעשייתית, מי שרוצה להיות בטוח שלא יכשל אף פעם, יקח כשרות יותר מוקפדת.

  3. תודה. אני מבין מזה שיש 3 רמות של כשרות : כשר, כשר לפי הרמה וכשר לפי השולחן ערוך. ספרדי שאוכל לא כשר חלק בית יוסף אוכל ״טרף״ סוף סוף לפי הבית יוסף…הבעיה עיקרית היא שכל הבהמות לא חלק בית יוסף, ומשווקים למרות זה את הבשר בשיווק…

  4. מחילה שאני מתערב אני יודע שלא כל הספרדים מקבלים עליהם את הבית יוסף ..זה התחיל לפני מאה שנה…ככה מובא בספר על הרב עובדיה שכתב הרב בני לאו וקיבל הסכמה מהרב יצחק יוסף…לכן האם אכילת בשר חלק יש מקום להקל בה?

  5. אינני מכיר מה שאתה מביא, לדעתי כל גדולי ספרד קיבלו עליהם את הוראת מרן הבית יוסף יותר ממאתיים רבנים, ובכל מקרה חשוב לומר שהיון השחיטה מתועשת בכמויות עצומות כולם חייבים להקפיד על בשר חלק בכשרות מהודרת בלבד, הן אשכנזים והן ספרדים, ורק כך ידעו שלא יבואו בעזרת ה' לידי מכשול. ההכשרים הפשוטים מועדים לתקלות הרבה יותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל