לתרומות לחץ כאן

נזילה שנמצאה בדירה לאחר קנייתה – מי צריך לתקן

שאלה:

שלום וברכה , לאחרונה זיכני השם לחתום חוזה על רכישת דירה . שאלתי .הדירה הינה בקומה 3 ואחרונה . השכנה מלמטה מתקשרת אליי עוד טרם שהדירה עברה לבעלותי בפועל . {{אני אמור לכנס לדירה רק בעוד חודש .וחתמנו על חוזה כמה חודשים לפני }} ואומרת לי שיש לה בדירה רטיבות . שאלתי . 1}האם לפי ההלכה המוכרת שמכרה לי את הדירה היא אמורה לשלם לשכנה את דמי הטיפול ברטיבות עכשיו .?או היות וחתמנו חוזה אני חייב לשלם לשכנה את עלויות הטיפול ? 2)במידה ואחרי שאני אכנס לדירה ממשיך להיות רטיבות לשכנה מלמטה האם אני יכול לחייב את המוכרת לשלם לה את הטיפול ברטיבות . היות והבעיה של הרטיבות החלה עוד טרם כניסתי לדירה .

תשובה:

שלום וברכה,

נזילה בצנרת שגרמה קלקול לקירות השכן, אם לא הייתה הזנחה על ידי בעל הצנרת, אין חובה על בעל הצנרת לתקן את הנזקים שנעשה מהפיצוץ בצנרת. ודינו כממונו שהיה שמור ויצא והזיק – שפטור.

ולכן אין חובת לטפל בקירות השכן אלא לתקן את הצנרת בלבד.

ועדיין יש לדון על מי מוטל תיקון הצנרת?

תשובה: חתימת החוזה לרוב אינה מקנה בעלות ממונית לקונה, מאחר ומופיע סעיף בחוזה שמתנה שמסירת חזקה תיעשה בסיום התשלום. וכל עוד שלא סיים את התשלום אין כאן העברת בעלות לקונה. ולכן אם הפיצוץ בצנרת נעשתה לפני סיום התשלום, [ויש סעיף בחוזה שמתנה את סיום התשלום] על המוכר לתקן את הפיצוץ, כיון שהקלקול נעשה ברשותו. אם הפיצוץ נעשה אחר סיום התשלום, על הקונה לשלם תיקון הצנרת, ונחשב שברשותו נעשה וההפסד עליו. וכן אם הנזילה ממשיכה אחר כניסת הקונה לדירה, היות והתגלתה כאשר היה ברשות המוכר – על המוכר לתקן.

בהצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל