לתרומות לחץ כאן

קושי בשמירת הברית

שאלה:

קשה לי בשמירת הברית, מאוד קשה לי משתדל שלא להסתכל למקומות שלא צריך, אני אדם דתי מאז ומתמיד ולא חוזר בתשובה, תמיד עם טלית קטן וכמובן מתפלל את כל התפילות ושומר כשרות. כיצד ניתן להתחזק בשמירת הברית? מה ניתן לעשות? נופל המון פעמים בשבוע ולפעמים גם כמה פעמים ביום. מאוד קשה לי ואני על סף שבירה. אשמח לעזרה (בן 18)

תשובה:

שלום וברכה

מה שיש לעשות זה שני דברים, ראשית לא לבוא לידי נסיון, לא לגלוש באינטרנט, להמנע מלהסתובב במקומות של פריצות וכדומה, והשני וזה לא פחות חשוב! לא להתעסק בנושא הזה! המחשבה שלך על הכשלונות ועל היצרים רק מחזקת אותם, תשקיע עצמך בתורה ובמצוות, ואם קרה כשלון, לשכוח מננו מיד וגמרנו, לא לעסוק בו, העיסוק האובססיבי גורם לך לשקוע בביצה הזו עוד ועוד. בעזרת ה' אם תשמור על העיניים זה יפחת ויעלם עם הזמן.

בהצלחה רבה

מקורות:

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לעניות דעתי(ברשות הרב כמובן – הרי תורה היא וללמוד צריך):
    1. העצה הכי טובה להתפלל לבורא עולם!
    2. עצה נוספת שקיבלתי מת"ח ברגע שנפלת חס ושלום, או אפילו העריות עברו בגבול עינייך לחשוב על הדבר שהכי מגעיל אותך בעולם (אני מדמיין את העריה בתור צואה, קיא וכו' בעקרון כול מה שמגעיל אותך) אחרי כמה פעמים אתה לא תצטרך יותר לתאר אתה תגעל אוטומטי לא תסתכל וגם אם כן זה יעבור לך מהמחשבה בשניה מהגועל (כי זה מה שזה גועל).
    אבל… וזה אבל גדול! העצה הזאת כולכך חזקה שלפעמים קשה לי לבוא על אפילו על אישתי שהיא מותרת לי ואני חייב לשכנע את עצמי שפה זה לא מגעיל פה זה מצווה.

    כמובן שאתה יכול גם להודות על האמת וזה מחזק בפני עצמו להגיד:
    "תודה רבה לבורא עולם שאני שומר על עיני בדור שכזה"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל