לתרומות לחץ כאן

סאה בסאה במקרה שודאי יתייקר

שאלה:

אדם המלוה סאה בסאה כדי להחזיר את הסאה במקום שבטוח שמתיקר או בזמן שבטוח שיותר יקר לדוגמה לוה בסין מוצר חשמלי זול כדי להחזיר בישראל ששם זה יקר או שלוה חמץ בערב פסח (גכמות מרובה) כדי להחזיר אותה כמות לאחר הפסח שאז זה מתייקר האם הוי רבית קצוצה דאוריתא ואז לא יועילו ההתרים שיש לו ויצא השער (עיין מחנה אפרים הלכות רבית סי כה משנ'ב סי' תנ סקד בשם חמד משה בשעה'צ אג'מ יו'ד חג סי' קסב הערה לז ) ומאחר שהם דנים בזה השאלה מה פוסקים בזה לדינא ישר כח

תשובה:

שלום וברכה,

איסור סאה בסאה – חכמים גזרו שלא להלוות, שמא יתייקר ויחזיר יותר. אבל בדבר שודאי יתייקר, ומתנה איתו שיחזיר יותר – אסור מהתורה, ולא שייך לאיסור סאה בסאה. וכמו שכתב בארג"מ שהבאת. וכן מוכח בשעה"צ. [המחנ"א שציינת לא ראיתי מדוע הוא קשור להנ"ל, שם הוא מדבר שמחזיר תוספת מעות].

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל