לתרומות לחץ כאן

שוכר שחזר בו משכירות הדירה לפני כריתת החוזה

שאלה:

מעשה באחד שהשכיר דירה בת שתי קומות לשני משפחות וההסכם היה בחוזה אחד על שתי הקומות על שם הדייר המדובר להלן והוא האמין לשוכר השני שיסתדר איתו בתשלום .והמשכיר התחייב להפריד את לוח החשמל לכל דייר בנפרד . וזמן תשלום השכירות היה לפי ההסכם עשרה ימים לפני תחילת השכירות .
לכשהגיע זמן תחילת השכירות והמשכיר עדיין לא הפריד את החשמל אמר השוכר שאינו רוצה להכנס לדירה ולשלם עליה והמשכיר מאידך דרש שקודם ישלם את דמי השכירות והוא מיד אחר כך יפריד החשמל כמוסכם.
לבסוף מצא המשכיר שוכר אחר ונתן לו את הדירה אך השוכר השני נכנס לדירה רק עשרה ימים אחרי הזמן שהיה אמור להכנס השוכר הראשון ומימילא נהיה למשכיר הפסד של שליש חודש.כן יש לציין שהדייר השני נכנס בזמן כמדובר.
השאלה היא האם השוכר הראשון מחויב לשלם למשכיר את השליש חודש שהפסיד.
בתודה

תשובה:

שלום וברכה,

אם השוכר לא חתם חוזה על שכירות הדירה, אין לו קניין וממילא אין לו גם חיוב לשלם שכירות על הדירה. אלא שיש לדון האם יש לחייבו מדין גרמא שגרם למשכיר הפסד במה שאמר שישכיר ובסוף לא השכיר. ומסתבר שגם מדין גרמא אינו חייב, כיון שיש לו טענה מדוע אינו מעוניין לשכור. ומלבד זאת ידוע שללא חתימה של חוזה אין שום התקשרות בין הצדדים. ולכן המשכיר לא אמור לסמוך על שוכר כל עוד שלא ערכו חוזה.

ולכן לא ניתן לחייב את השוכר על הימים שהפסיד המשכיר.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל